STALKER 2: Heart of Chornobyl - GSC Game World wprowadziło wielką aktualizację. Ponad 1700 poprawek w każdym aspekcie gry
Po latach czekania ukraińskie studio wreszcie zdołało wypuścić kontynuację swojej najważniejszej gry. Mnóstwo problemów po drodze - w tym zupełnie niekonwencjonalne w postaci wojennej zawieruchy - spowalniały prace nad nią, a premiera naznaczona była wieloma problemami technicznymi. Ostatecznie jednak STALKER 2: Heart of Chornobyl spotkał się z pozytywnym odbiorem, ujmując zwyczajowym klimatem Zony i możliwościami. Co jasne, wiadomo było, że przed twórcami długa droga, nim cel będzie w pełni osiągnięty.
STALKER 2: Heart of Chornobyl otrzymał patch 1.2, który w sposób znaczący wpływa na każdy aspekt rozgrywki.
Test STALKER 2: Heart of Chornobyl PC kontra Xbox Series X. Jakość technik NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS oraz TSR
Po premierowej euforii, opinie na temat gry GSC Game World nieco się ochłodziły - o czym świadczą choćby ostatnie oceny na Steamie. Potwierdza to jedynie, że przed deweloperami naprawdę wiele pracy, nim pojawią się jakieś znaczące efekty. Wczoraj przedstawiono nowy, wielki update do STALKER 2: Heart of Chornobyl. Jak można wyczytać, wprowadza ponad 1700 usprawnień w każdym kluczowym elemencie gry. Od szczegółów technicznych, poprzez balans i optymalizację, aż po pewne czynniki wpływające na wątek główny i poboczne.
Test wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl - Wymagania sprzętowe gorsze od anomalii. Unreal Engine 5 jeńców nie bierze
Z ciekawszych punktów, poprawki obejmują chociażby szeroko pojęte zachowanie NPC-ów. Od ulepszenia skradania i strzelania, poprzez ograbianie zwłok, aż po zachowanie w trakcie walki i wiele innych sytuacjach związanych czy to z pojawianiem się wrogów na mapie, czy ich animacjami w konkretnych okolicznościach. Popracowano nad balansem, między innymi obniżając szansę pojawiania się na mapach przeciwników z mocniejszą bronią na wczesnym etapie rozgrywki i uregulowano rozmiar obrażeń, jakie trzeba zadać, by powalić przyzwane pseudopsy. Gra będzie też rzadziej generowała NPC-ów w egzoszkielecie.
Recenzja STALKER 2: Heart of Chornobyl - Zona ponownie wzywa! Gra jest wciągająca i klimatyczna, ale wymaga kilku poprawek
Zajęto się wieloma bugami, glitchami, wyciekami pamięci, czy spadkiem klatek na sekundę w trakcie walki z pewnym ważnym dla fabuły bossem. Nie powinniśmy natykać się na niespodziewany freezing podczas losowych dialogów. Szczególnie długa lista związana jest z problemami powiązanymi bezpośrednio z kampanią. Dziesiątki poprawek tyczących się reputacji w poszczególnych miastach, zachowania kluczowych NPC-ów, blokowania się wejść od wewnątrz w jednej z placówek i wiele innych. Do tego jeszcze mieli ulepszyć wybrane aspekty ekwipunku i ustawień w grze. Docelowo zatem rozgrywka powinna być znacznie bardziej znośna.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5