Metro Exodus: inspiracje Half Life 2 i nowe szczegóły o grze
Metro: Exodus to jedna z tych gier, na której zapowiedź na tegorocznym E3 czekało wielu. Do momentu konferencji o grze wiedzieliśmy względnie niewiele. Owszem, wiedzieliśmy, że w grze uświadczymy fenomenalnej technologii graficznej Nvidia Raytracing, a także że w tej części o wiele bardziej skupiono się na pokazywaniu skutków podjętych przez nas decyzji. No i naturalnie mieliśmy świadomość, że po raz kolejny głównym bohaterem będzie znany z powieści Głuchowskiego Artem, a także że eksploracja - dla odmiany - w dużej części przeniesie się z klaustrofobicznego metra na powierzchnię postapokaliptycznej Rosji. Od E3 jednak, na światło dzienne prócz sporego gameplay'u z komentarzem wyszło także sporo innych smaczków. Głównie za sprawą wywiadów z twórcami gry.
Od momentu wypuszczenia gameplay'u gry Metro: Exodus na tegorocznym E3, pojawiło się sporo nowych informacji dotyczących produkcji. Jest ich być może niewiele, ale pokazują jak różna będzie nadchodząca produkcja od poprzednich dzieł 4A Games.
Metro Exodus - nowy trailer rewelacyjnie podkręca atmosferę
Żeby łatwiej było odnaleźć się we wszystkich dotychczasowych doniesieniach o grze Metro: Exodus pozwolę sobie ubrać je w podpunkty. Oto więc one:
- Cykl dnia i nocy: za dnia obozy będą słabiej strzeżone, gdyż część strażników wyruszy na patrole, ale noc da nam z kolei osłonę ciemności, co ułatwi skradanie.
- Gra umożliwi przejście jej bez ani jednego morderstwa (jak poprzednio).
- Dynamiczne zmiany pogody wpłyną na gameplay. W czasie burzy będziemy mniej słyszalni, a deszcz zmyje nasze odciski stóp na powierzchni.
- Gra zaoferuje bardziej otwarte środowisko, co oznacza wykonywanie zadań w różnoraki sposób, przy wciąż liniowej rozgrywce (kolejne misje, brak backtrackingu).
- Twórcy przyznają, że tworząc świat, mocno wzorowali się na produkcjach takich jak Stalker oraz Half-Life 2.
- Kolejne etapy gry są średnio 20x większe niż największa lokacja w Metro: Last Light.
Metro Exodus - nowy trailer rewelacyjnie podkręca atmosferę
- Zamiast handlu w grze opracowano zaawansowany system craftingu i zbieractwo, dzięki czemu w dowolnej chwili zmodyfikujemy i wyprodukujemy własny sprzęt. Znikną tym samym naboje jako forma waluty.
- Gra ma zaledwie częściowo kontynuować wątki z powieści Metro 2035, niemniej twórcy zalecają najpierw zapoznanie się z historią z książki.
- Artem w Exodus wędruje poza tereny Moskwy, gdzie znajdą się nowe społeczności i zróżnicowane frakcje. Poszczególne regiony to także inne, oryginalne zmutowane potwory.
- W trakcie gry uzbroimy się w dwie podstawowe bronie i w jedną specjalną, przy czym modyfikowanie ich ma być mocno rozbudowane.
Metro: Exodus ukaże się 22 lutego 2019 roku. Shooter pojawi się na PC, Xbox One i PS4.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10