Saros - nowa gra twórców wysoko ocenianego Returnal z pierwszym, świetnie wyglądającym gameplayem na State of Play
Nadeszła pora na kolejny cykliczny event od Sony. Nie był on może najbardziej zatłoczony w historii, ale trzeba przyznać, że pojawiło się kilka naprawdę mocnych propozycji - szczególnie na początku i na końcu. Studio Housemarque dało kilka lat temu popis z Returnalem, niekonwencjonalnym shooterem TPP z m.in. roguelike'owymi mechanikami i samotną astronautką na niegościnnej planecie. Wydaje się, że nadchodzący Saros może pójść podobnym śladem.
W trakcie State of Play Saros dostał pierwszy gameplay, dowiedzieliśmy się także, że premiera odbędzie się 20 marca 2026 roku.
Marvel's Wolverine oficjalnie zaprezentowany. Brutalny Rosomak trafi na PlayStation 5 jesienią 2026 roku
Fińscy deweloperzy odnieśli na tyle duży sukces z Returnalem, że już w 2023 roku doszło także do głośnej premiery pecetowej. Saros, ich kolejny projekt, także startowo pojawi się jedynie na konsole PlayStation 5, ale być może w jakiejś przyszłości zawita również na komputery osobiste. Stanowił on pozycję startową na najnowszym State of Play - i było to naprawdę mocne uderzenie. Tak jak można było się spodziewać, krajobrazy urzekają, tak samo jak zaprezentowane starcia. Wygląda na to, że Housemarque podążać będzie tropem znanej już dobrze formuły - czyli walka na wiecznie zmieniającej się, mało gościnnej planecie.
Painkiller - deweloperzy zapowiadają Rogue Angel, zupełnie nowy tryb roguelike. Premiera gry lekko przesunięta
Tym razem wcielimy się w niejakiego Arjuna Devraja, który przybył na rzeczoną planetę w celu odnalezienia pewnej osoby. Kto choć trochę pograł w Returnala, podstawy rozgrywki już zna - choć już teraz widać pewne wariacje tamtych mechanik. Pojawia się przykładowo specjalne pole mocy, które absorbuje pociski wroga, pozwalając na potężny strzał na bazie zmagazynowanej energii. Z czasem gromadzimy także nowe informacje o planecie Carcosa. Ważną mechaniką do odkrycia jest Second Chance, dająca możliwość powstania po utracie wszystkich punktów życia, by uderzyć we wroga z większą siłą. Specjalny kombinezon Arjuna pozwala naturalnie na wykonywanie szybkich uników czy wyższych skoków - ale to już znamy z ich poprzedniej gry. Wielkich innowacji raczej nie ma się więc co spodziewać, ale całkiem intrygującej ewolucji formuły dla osób ceniących wymagające, kreatywne potyczki - jak najbardziej.
Powiązane publikacje

007 First Light - nowy gameplay, a na nim przedstawienie jednej z ważnych postaci, w którą wciela się znana hollywoodzka aktorka
15
Warhammer 40,000: Dawn of War IV - w sieci pojawił się materiał analizujący rozgrywkę po spędzeniu pierwszych godzin z grą
2
Microsoft Flight Simulator 2024 nadlatuje do konsol PlayStation 5 i PS VR2. Symulator lotów wkroczył w fazę przedsprzedaży
7
Forza Horizon 6 oficjalnie zapowiedziana. Studia Playground Games oraz Turn 10 przenoszą wyścigową serię do Japonii
28