NVIDIA i AI pomagają dyspozytorom pogotowia w ratowaniu ludzi
AI, wszędzie AI. O sztucznej Inteligencji słyszymy co chwila i dosłownie, wkrótce będzie ona wyskakiwać nawet z lodówki. Ale jaki wpływ na nasze życie ma ona tak naprawdę. Czy poza lepszymi zdjęciami czy lepszym obrazem na wyświetlaczach może ona zaoferować nam już coś naprawdę pożytecznego, coś co na przykład będzie ratować ludzkie życie? Okazuję się, że tak. I do tego robi to naprawdę w niezwykły, rewolucyjny wręcz sposób. Założyciel firmy Corti z Danii wie, że telefony do służb ratunkowych to gra o bardzo wysoką stawkę. Nie jest przesadą stwierdzenie, że gdy w grę wchodzi ratowanie ludzkiego życia liczą się sekundy. Dlatego zbudował narzędzie, które wykorzystuje Sztuczną Inteligencję, aby zapewnić natychmiastową informację zwrotną o stanie pacjenta i wskazówki dla osób reagujących na wezwania, pomagając im zadawać właściwe pytania i szybko identyfikować ostre przypadki niektórych schorzeń.
Na biurku każdego dyspozytora z obsługą Corti znajduje się biały cylinder o wysokości kilkunastu centymetrów, podobny do miniaturowego abażuru lub głośnika Bluetooth.
Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. "Zatrzymanie krążenia jest krytyczną diagnozą o najwyższym stopni ważności - mówi Lars Maaloee, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii firmy Corti. "Kiedy serce przestaje bić, wszystkie narządy - w tym mózg - są pozbawione tlenu. Natychmiastowa reakcja ma kluczowe znaczenie dla pacjenta, by miał on szansę przeżycia. Dyspozytorzy muszą działać bardzo szybko, wysyłając karetkę pogotowia i instruując na przykład przechodnia czy też inne osoby, które dzwonią, co mają robić". Jeżeli leczenie zatrzymania krążenia jest opóźnione o więcej niż 10 minut, szansa przeżycia ofiary jest mniejsza niż 5 procent.
Brytyjska służba zdrowia skorzysta z inteligentnych głośników
Dlatego firma stworzyła oprogramowanie do rozpoznawania mowy, Corti AI, które może zmniejszyć liczbę niewykrytych pozaszpitalnych zatrzymań krążenia i pomóc ratownikom szybciej wysyłać ratowników. AI potrafi więc rozpoznać w głosie pacjenta, że za chwilę może dojść do zatrzymania krążenia lub na podstawie informacji dostarczonych przez dzwoniącego zrozumieć, że już doszło do takiej sytuacji. Corti AI może wykryć zatrzymanie krążenia w ciągu 50 sekund od rozpoczęcia rozmowy telefonicznej i jest o ponad 10 sekund szybsza od dyspozytorów bez pomocy AI. A liczy się przecież każda sekunda. Badanie wykazało, że Corti AI rozpoznaje zatrzymanie akcji serca w 95 procentach przypadków, podczas gdy dyżurni w Kopenhadze wykrywają 73 procent przypadków.
NVIDIA DRIVE sercem układu dla autonomicznych samochodów
Urządzenie jest niepozorne. Na biurku każdego dyspozytora z obsługą Corti znajduje się biały cylinder o wysokości kilkunastu centymetrów, podobny do miniaturowego abażuru lub głośnika Bluetooth. Nazywa się Kula, łączy się z telefonem ratownika i przechwytuje dźwięk podczas połączeń alarmowych. Zaprojektowany we współpracy z duńskim projektantem lamp Tom Rossau, każdy z nich ma wywnętrz moduł NVIDIA Jetson TX2 . Dzięki zestawowi JetPack SDK, Corti może obsługiwać wiele różnych sieci neuronowych na urządzeniu, w tym kombinację CNN i RNN. Kula identyfikuje odpowiednie części rozmowy telefonicznej, szuka aktywnie wskazówek filtrując szum tła, zbierając dźwięki z otoczenia i sygnały niewerbalne, takie jak wzorce oddychania. Pliki audio są następnie wysyłane z kuli na serwery Corti. Zasilane przez procesory graficzne NVIDIA, serwery szybko odsyłają wskazówki wyświetlane na ekranie komputera dyspozytora na interfejsie biurowym o nazwie Corti Triage. Narzędzie Triage prowadzi dyspozytorów podczas rozmowy między innymi sugerując pytania, które mogą zadawać.