Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych

Maciej Lewczuk | 04-04-2025 13:30 |

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnychNintendo potwierdziło oficjalnie, że konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologie NVIDIA DLSS, G-Sync oraz ray tracing. Nowy model ma przynieść szereg zmian sprzętowych i programowych, wynikających ze współpracy z NVIDIĄ. Zapowiedziane funkcje wskazują na wyraźne zwiększenie możliwości graficznych w porównaniu do pierwszej generacji urządzenia. To może mieć istotny wpływ na przyszłe produkcje wydawane na tę platformę.

Nintendo Switch 2, wyposażona w niestandardowy procesor NVIDIA, oferuje dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalny Switch. – NVIDIA

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych [1]

Lexar przedstawia pierwszą kartę microSD Express dla Nintendo Switch 2 o pojemności 1 TB. Transfery lepsze niż w SSD na SATA III

W sercu urządzenia znajdzie się specjalnie zaprojektowany, niestandardowy procesor NVIDIA, zapewniający dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalna wersja Switcha. Według producenta, osiągnięcie to było możliwe dzięki ponad tysiącletniemu wysiłkowi inżynieryjnemu — mierzonym łącznie czasem pracy zespołów nad każdą warstwą platformy: od projektowania układu SoC, przez oprogramowanie systemowe, po narzędzia i API dla deweloperów. Integracja z DLSS pozwoli konsoli skalować obraz do wyższej rozdzielczości przy zachowaniu wysokiej płynności animacji. Obsługa G-Sync zapewni synchronizację odświeżania, co zapobiegnie efektowi rozrywania ekranu i poprawi komfort gry. Ray tracing – funkcja dotąd zarezerwowana dla komputerów i konsol stacjonarnych – umożliwi bardziej realistyczne odwzorowanie oświetlenia i efektów w grach obsługujących tę technikę.

Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych [2]

NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?

Switch 2 ma oferować rozdzielczość 4K w trybie zadokowanym oraz do 120 FPS przy 1080p w trybie mobilnym, wspierając dodatkowo HDR i AI-upscaling. NVIDIA podkreśla, że nowa generacja konsoli została zaprojektowana z myślą o elastyczności i rozszerzalności, a nowe API i zestaw narzędzi deweloperskich umożliwią łatwiejszą adaptację gier na platformę. Oprogramowanie bazuje na architekturze znanej z NVIDIA RTX, co ma zagwarantować wysoką kompatybilność z nowoczesnymi technologiami renderowania. Jak wynika z informacji udostępnionych przez producenta, szczególny nacisk położono na poprawę jakości obrazu bez istotnego wzrostu zapotrzebowania na energię, co ma kluczowe znaczenie w przypadku urządzenia hybrydowego. Oficjalna prezentacja Switcha 2 odbyła się równolegle z publikacją informacji przez NVIDIA, która nie tylko potwierdziła techniczne szczegóły, ale również zaakcentowała swoje długofalowe zaangażowanie w rozwój tej platformy. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzący sprzęt Nintendo będzie jedną z pierwszych konsol przenośnych, która tak silnie skorzysta z możliwości sztucznej inteligencji w poprawianiu wrażeń wizualnych.

Źródło: NVIDIA, TechRadar, ArsTechnica
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 64

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.