Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych
Nintendo potwierdziło oficjalnie, że konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologie NVIDIA DLSS, G-Sync oraz ray tracing. Nowy model ma przynieść szereg zmian sprzętowych i programowych, wynikających ze współpracy z NVIDIĄ. Zapowiedziane funkcje wskazują na wyraźne zwiększenie możliwości graficznych w porównaniu do pierwszej generacji urządzenia. To może mieć istotny wpływ na przyszłe produkcje wydawane na tę platformę.
Nintendo Switch 2, wyposażona w niestandardowy procesor NVIDIA, oferuje dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalny Switch. – NVIDIA
Lexar przedstawia pierwszą kartę microSD Express dla Nintendo Switch 2 o pojemności 1 TB. Transfery lepsze niż w SSD na SATA III
W sercu urządzenia znajdzie się specjalnie zaprojektowany, niestandardowy procesor NVIDIA, zapewniający dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalna wersja Switcha. Według producenta, osiągnięcie to było możliwe dzięki ponad tysiącletniemu wysiłkowi inżynieryjnemu — mierzonym łącznie czasem pracy zespołów nad każdą warstwą platformy: od projektowania układu SoC, przez oprogramowanie systemowe, po narzędzia i API dla deweloperów. Integracja z DLSS pozwoli konsoli skalować obraz do wyższej rozdzielczości przy zachowaniu wysokiej płynności animacji. Obsługa G-Sync zapewni synchronizację odświeżania, co zapobiegnie efektowi rozrywania ekranu i poprawi komfort gry. Ray tracing – funkcja dotąd zarezerwowana dla komputerów i konsol stacjonarnych – umożliwi bardziej realistyczne odwzorowanie oświetlenia i efektów w grach obsługujących tę technikę.
NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?
Switch 2 ma oferować rozdzielczość 4K w trybie zadokowanym oraz do 120 FPS przy 1080p w trybie mobilnym, wspierając dodatkowo HDR i AI-upscaling. NVIDIA podkreśla, że nowa generacja konsoli została zaprojektowana z myślą o elastyczności i rozszerzalności, a nowe API i zestaw narzędzi deweloperskich umożliwią łatwiejszą adaptację gier na platformę. Oprogramowanie bazuje na architekturze znanej z NVIDIA RTX, co ma zagwarantować wysoką kompatybilność z nowoczesnymi technologiami renderowania. Jak wynika z informacji udostępnionych przez producenta, szczególny nacisk położono na poprawę jakości obrazu bez istotnego wzrostu zapotrzebowania na energię, co ma kluczowe znaczenie w przypadku urządzenia hybrydowego. Oficjalna prezentacja Switcha 2 odbyła się równolegle z publikacją informacji przez NVIDIA, która nie tylko potwierdziła techniczne szczegóły, ale również zaakcentowała swoje długofalowe zaangażowanie w rozwój tej platformy. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzący sprzęt Nintendo będzie jedną z pierwszych konsol przenośnych, która tak silnie skorzysta z możliwości sztucznej inteligencji w poprawianiu wrażeń wizualnych.
Powiązane publikacje

Paramount i Activision podpisały umowę na nakręcenie filmu pełnometrażowego na podstawie serii gier Call of Duty
18
Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
38
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
14