Nintendo Switch 2 z technologiami NVIDIA DLSS, G-Sync i ray tracing. Rewolucja w świecie konsol przenośnych
Nintendo potwierdziło oficjalnie, że konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologie NVIDIA DLSS, G-Sync oraz ray tracing. Nowy model ma przynieść szereg zmian sprzętowych i programowych, wynikających ze współpracy z NVIDIĄ. Zapowiedziane funkcje wskazują na wyraźne zwiększenie możliwości graficznych w porównaniu do pierwszej generacji urządzenia. To może mieć istotny wpływ na przyszłe produkcje wydawane na tę platformę.
Nintendo Switch 2, wyposażona w niestandardowy procesor NVIDIA, oferuje dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalny Switch. – NVIDIA
Lexar przedstawia pierwszą kartę microSD Express dla Nintendo Switch 2 o pojemności 1 TB. Transfery lepsze niż w SSD na SATA III
W sercu urządzenia znajdzie się specjalnie zaprojektowany, niestandardowy procesor NVIDIA, zapewniający dziesięciokrotnie wyższą wydajność graficzną niż oryginalna wersja Switcha. Według producenta, osiągnięcie to było możliwe dzięki ponad tysiącletniemu wysiłkowi inżynieryjnemu — mierzonym łącznie czasem pracy zespołów nad każdą warstwą platformy: od projektowania układu SoC, przez oprogramowanie systemowe, po narzędzia i API dla deweloperów. Integracja z DLSS pozwoli konsoli skalować obraz do wyższej rozdzielczości przy zachowaniu wysokiej płynności animacji. Obsługa G-Sync zapewni synchronizację odświeżania, co zapobiegnie efektowi rozrywania ekranu i poprawi komfort gry. Ray tracing – funkcja dotąd zarezerwowana dla komputerów i konsol stacjonarnych – umożliwi bardziej realistyczne odwzorowanie oświetlenia i efektów w grach obsługujących tę technikę.
NVIDIA RTX Kit - neuronowe renderowanie w praktyce. Czy czeka nas kolejny skok w jakości grafiki w grach?
Switch 2 ma oferować rozdzielczość 4K w trybie zadokowanym oraz do 120 FPS przy 1080p w trybie mobilnym, wspierając dodatkowo HDR i AI-upscaling. NVIDIA podkreśla, że nowa generacja konsoli została zaprojektowana z myślą o elastyczności i rozszerzalności, a nowe API i zestaw narzędzi deweloperskich umożliwią łatwiejszą adaptację gier na platformę. Oprogramowanie bazuje na architekturze znanej z NVIDIA RTX, co ma zagwarantować wysoką kompatybilność z nowoczesnymi technologiami renderowania. Jak wynika z informacji udostępnionych przez producenta, szczególny nacisk położono na poprawę jakości obrazu bez istotnego wzrostu zapotrzebowania na energię, co ma kluczowe znaczenie w przypadku urządzenia hybrydowego. Oficjalna prezentacja Switcha 2 odbyła się równolegle z publikacją informacji przez NVIDIA, która nie tylko potwierdziła techniczne szczegóły, ale również zaakcentowała swoje długofalowe zaangażowanie w rozwój tej platformy. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzący sprzęt Nintendo będzie jedną z pierwszych konsol przenośnych, która tak silnie skorzysta z możliwości sztucznej inteligencji w poprawianiu wrażeń wizualnych.
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
4
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
16
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49