Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPU

Damian Marusiak | 14-10-2022 13:02 |

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPUPodczas pierwszej, publicznej prezentacji systemu operacyjnego Windows 11, firma Microsoft mocno promowała jedno z rozwiązań dla graczy - funkcję DirectStorage API. Na początku tego roku wprowadzono wersję 1.0, która wykorzystywała szybkie nośniki SSD PCIe z interfejsem NVMe. Tymczasem Microsoft opublikował na swoim blogu bardzo interesującą wiadomość, dotyczącą nadchodzącej premiery DirectStorage w wersji 1.1. Co nowego wprowadzi względem dotychczasowej wersji?

Microsoft zapowiedział API DirectStorage 1.1, którego najważniejszą funkcjonalnością będzie przyspieszona dekompresja danych gry z pomocą układu graficznego, odciążając w ten sposób procesor.

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPU [1]

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji

API DirectStorage w wersji 1.0 charakteryzuje się przede wszystkim usprawnioną komunikacją pomiędzy kartą graficzną oraz magazynem danych, dzięki czemu dane gier mogą być szybciej przeniesione np. z szybkiego SSD do układu graficznego. Nadchodzący DirectStorage w wersji 1.1 wprowadza dodatkowo możliwość dekompresji danych gier bezpośrednio przez układ graficzny, zamiast procesora. Ten drugi podzespół w tym momencie zostaje odciążony od tego zadania, co w konsekwencji wpłynie na dalsze przyspieszenie wczytywania wszystkich danych.

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPU [2]

Microsoft nie planuje podwyżek cen konsol Xbox Series X|S. Szybka odpowiedź na wczorajsze ogłoszenie Sony

Producent w informacji na swoim blogu opublikował zrzut ekranu, mający zaprezentować różnice w czasie ładowania wszystkich potrzebnych danych dla animacji. W przypadku dekompresji z pomocą procesora, czas dekompresji 5,65 GB danych wyniósł 2,36 sekundy i przy 100% użyciu CPU. Jednak dzięki wykorzystaniu API DirectStorage 1.1, czas dekompresji skrócił się do 0,80 sekundy (różnica zatem ponad 3-krotna) - oczywiście ilość danych jest taka sama. Przy dekompresji z wykorzystaniem układu graficznego, wykorzystanie procesora spadło do zaledwie 15%. Rozwiązanie to ma zatem duży potencjał do użycia w nowoczesnych grach, ale pewnie zajmie się sporo czasu zanim producenci gier faktycznie zaczną korzystać z DirectStorage 1.1. Jednym z pierwszych tytułów wykorzystujących pakiet DirectStorage SDK będzie Forspoken, z premierą zaplanowaną na styczeń 2023 roku. Same narzędzie DirectStorage SDK mają być gotowe dla twórców jeszcze przed końcem tego roku.

Źródło: VideoCardz, Microsoft
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 47

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.