Meta ma nietypowe pomysły na przyszłość - chatboty zasilane sztuczną inteligencją symulujące Abrahama Lincolna
Niektóre pomysły potentatów technologii mogą budzić silne zdziwienie, a nawet sprzeciw na gruncie moralnym. Następnie, po pierwszych wątpliwościach, stają się one częścią naszego życia codziennego lub cicho przechodzą do historii. W ostatnim czasie takie zdarzenia dzieją się nader często wskutek obecności takich postaci jak Elon Musk czy Mark Zuckerberg w mediach oraz portalach społecznościowych (którymi zresztą zarządzają).
Meta chce wprowadzić do swoich usług specjalne chatboty, które mają zwiększyć atrakcyjność platformy, na którą składają się Facebook, Instagram oraz Threads. Zaproponowane persony mają służyć wyszukiwaniu lub rozrywce. Nie będą nijakimi postaciami - w grę ma wchodzić nawet cyfrowy awatar Abrahama Lincolna.
OpenAI oraz Meta w tarapatach. Firmy zostały pozwane, ponieważ ChatGPT oraz LLaMA rażąco łamią prawa autorskie
Chociaż pomysł może wydawać się wzięty rodem z kwietniowych niespodzianek, to poinformował o nim Financial Times - poważne źródło w sprawach biznesowych ruchów korporacji technologicznych. Co wiemy na ten moment o projekcie? Mark Zuckerberg ma go osobiście nadzorować i traktować priorytetowo. Planowany termin wdrożenia nowości przypada na wrzesień, a zatem pomysł musi być w zaawansowanej fazie. Chatboty będą nosić miano person (osób), co zapewne w założeniu ma stanowić opozycję wobec neutralnego i zawsze uprzejmego językowego modelu sztucznej inteligencji ChatGPT.
Meta z wyciekiem narzędzi sztucznej inteligencji. Korporacyjny Large Language Model Meta AI pojawił się na forum 4chan
Brytyjski dziennik zaznacza, że w planach jest wprowadzenie chatbota o osobowości słynnego prezydenta USA, Abrahama Lincolna. Zapewne to niejedyna postać, którą sztuczna inteligencja będzie symulować - mówi się też o bardziej codziennych osobowościach, przydatnych na przykład przy planowaniu podróży w stylu surfera (nawiązując do informacji "FT"). Innowacyjne chatboty mają stanowić istotny element strategii budowania większego zaangażowania użytkowników na platformach społecznościowych oraz pomóc w zbieraniu danych. Te są Mecie potrzebne do lepszego pozycjonowania reklam, a więc tym samym generowania zysków.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57