YouTube Premium Lite trafia do Polski. Znamy cenę nowej subskrypcji dla tych, którzy mają dość reklam
W ostatnim czasie liczba reklam w serwisie YouTube wzrosła diametralnie. W niektórych przypadkach trudno nawet obejrzeć do końca wybrane interesujące materiały, bowiem niechciane i niepomijalne treści pojawiają się właściwie co chwila. Do tej pory użytkownicy radzili sobie z tym na różne sposoby, np. poprzez adblockery albo wykupowanie subskrypcji Premium za 29,99 zł miesięcznie. Teraz jednak pojawiła się znacznie tańsza alternatywa.
YouTube Premium Lite kosztuje u nas 17,99 zł miesięcznie. Na start użytkownik dostaje pierwszy miesiąc za darmo.
YouTube Premium Lite - nowy plan pozbawia serwis większości reklam, a jest znacznie tańszy od YouTube Premium
W marcu pisaliśmy na naszych łamach o debiucie nowego planu Premium Lite w serwisie YouTube, który powstał z myślą o tych użytkownikach, którzy chcieliby pozbyć się reklam z materiałów wideo, jednak nie chcą płacić pełnej ceny za pakiet Premium. Usługa ta właśnie dotarła już do kolejnych krajów, w tym do Polski. YouTube Premium Lite kosztuje u nas 17,99 zł miesięcznie. Warto dodać, że na start użytkownik dostaje pierwszy miesiąc za darmo. Nowa subskrypcja wprowadzana jest stopniowo, dlatego nie zdziwcie się, jeśli po wybraniu tej formy abonamentu zobaczycie komunikat "Jesteśmy w trakcie wprowadzania Premium Lite w Twoim kraju. Wróć tutaj wkrótce".
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
Nadal pozostaje jednak pytanie, na ile nowa usługa jest opłacalna w stosunku do pełnego pakietu Premium. Droższa subskrypcja usuwa dosłownie wszystkie reklamy z serwisu YouTube, ale również oferuje możliwość pobierania filmów, odtwarzania w tle, a także daje dostęp do YouTube Music Premium. Wydaje się zatem, że wariant Premium Lite zostanie wybrany wyłącznie przez najbardziej oszczędnych użytkowników, którzy absolutnie nie potrzebują dodatkowych korzyści, a tylko chcą pozbyć reklam. No, przynajmniej w dużej mierze. Trzeba tylko pamiętać, że reklamy mimo wszystko i tak mogą pojawić się w treściach muzycznych i Shorts oraz podczas wyszukiwania lub przeglądania.
Powiązane publikacje

Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
28
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
143
Zarządzanie zakupami w Gmailu będzie jeszcze prostsze. Google ogłasza nowości, które zmienią działanie tej skrzynki
16
Google w sądzie twierdzi, że otwarty internet umiera. A jeszcze niedawno zapewniali że wszystko kwitnie i ma się doskonale
29