Test Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS
- SPIS TREŚCI -
- 1 - GeForce GTX 970 na sterydach... mocnych sterydach
- 2 - Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS
- 3 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Testy: 3DMark - Fire Strike Standard Test
- 6 - Test Assassin's Creed: Unity - High / AA / HBAO+
- 7 - Test Batman: Arkham Origins - Very High / PhysX OFF / MSAA
- 8 - Test Battlefield 4 - Ultra / HBAO / AA High / MSAA
- 9 - Test Crysis 3 - Very High / Blur Medium / AF x16
- 10 - Test Far Cry 4 - Ultra / Fur/ Godrays / HBAO+ / SMAA
- 11 - Test GTA V - Very High / FXAA / AF x16 / Advanced Shadows
- 12 - Test Metro: Last Light - High / PhysX OFF / AF x16
- 13 - Test Tomb Raider - Ultra / TressFX / AF x16 / AA
- 14 - Test Watch Dogs - High / HBAO+ High / Blur / MSAA
- 15 - Test Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ultra / HBAO+ / AA / Hairworks OFF
- 16 - Overclocking - 3DMark / Crysis 3 / GTA V / Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 17 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie
- 18 - Pomiar temperatur - Spoczynek i obciążenie
- 19 - Pomiar głośności - Spoczynek i obciążenie
- 20 - Podsumowanie - Świetna wydajność, ale kosztem wysokiej ceny
Chociaż od momentu premiery GeForce GTX 970 minęło już dwanaście miesięcy, średni Maxwell cieszy się niesłabnącą popularnością, dlatego postanowiłem odkopać temat i sprawdzić kilka nowszych modeli. Na pierwszy ogień poszedł Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS, który wyróżnia się trzema cechami - horrendalnie długim nazewnictwem, stylistyką przypominającą demonicznego transformera oraz taktowaniami jakim zawdzięcza miano jednego z najszybszych fabrycznie podkręconych GeForce GTX 970. Ostatnie dwa punkty sprawiły, że powstało naprawdę interesujące urządzenie, wykraczające poza ogólnie przyjęte schematy w budowie kart graficznych. Jednak rywalizacja w segmencie zdominowanym przez Gigabyte, MSI i ASUS, to ciężki kawałek chleba. Pytanie czy Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS sobie poradzi?
Autor: Sebastian Oktaba
GeForce GTX 970 zbudowano na rdzeniu GM204-200-A1 złożonym z trzynastu bloków SM (Streaming Multiprocessors), podczas gdy GeFoce GTX 980 wykorzystuje ich szesnaście, GeForce GTX 980 Ti dwadzieścia dwa, natomiast GeForce GTX Titan X dwadzieścia cztery. Skutkiem tego okrojony Maxwell otrzymał 1664 procesory CUDA, 104 jednostki teksturujące oraz 56 ROP-ów. Bazowe taktowanie rdzenia ustalono na poziomie 1050 MHz, zgodnie z wytycznymi wzrastające w trybie GPU Boost do 1178 MHz, chociaż w rzeczywistości spokojnie przekracza barierę 1200 MHz. Podsystem pamięci jest pozornie tożsamy z GeForce GTX 980, mianowicie zamontowano tutaj 4GB GDDR5 na 256-bitowej magistrali taktowane zegarem 7010 MHz, aczkolwiek NVIDIA w momencie premiery nie zdradziła wszystkich szczegółów o czym przeczytacie w kolejnych akapitach. Nie jest jednak żadnym sekretem, że współczynnik TDP wynosi zaledwie 148W, zatem Maxwell wypada fantastycznie pod względem przelicznika wydajności do poboru mocy. Sprzęt wspiera też flagowe technologie zarezerwowanych wyłącznie dla modeli GeForce m.in.: G-Sync, DSR, PhysX i wygładzanie krawędzi TXAA.
Oto Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS. Niektóre modele konkurencji kończą tam, gdzie on dopiero zaczyna się rozkręcać.
Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS raczej trudno pomylić z jakąkolwiek inną współczesną kartą graficzną - stylistyka obudowy jest niezwykle agresywna, kolorystyka kontrastowa, zaś połączenie obydwu tych czynników nadaje konstrukcji upiornego charakteru. Producent nie poprzestał jednak wyłącznie na aspektach wizualnych. Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS to również dobrze przemyślane urządzenie, posiadające kilka unikalnych rozwiązań jak chociażby A.P.C.S. (Active Power Cooling System), którego najbardziej widocznym elementem jest 50 mm wentylator umieszczonym w garbie nad laminatem. Czegoś podobnego nie znajdziecie w modelach konkurencji panującej na europejskim rynku. Sensowność takich ekwilibrystycznych zabiegów zweryfikują pomiary temperatury i głośności, ale zapewnienia inżynierów o lepszym rozpraszaniu ciepła wyglądają dość zachęcająco - względem wersji referencyjnej można spodziewać się nawet kilkunastostopniowej różnicy. Kwestią otwartą pozostaje natomiast potencjał podkręcania, któremu wydajny system chłodzenia powinien zdecydowanie sprzyjać. Co jeszcze oferuje ten potworek?
Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS charakteryzuje się wysokimi zegarami, jednymi z najwyższych wśród fabrycznie produkowanych kart graficznych zasilanych GM204-200-A1. Bazowe taktowanie rdzenia wynosi 1228 MHz, wzrastając w trybie GPU Boost do około 1355 MHz. Dodatkowo podniesiono też częstotliwość pamięci do poziomu 7280 MHz. Podobne parametry zapewniają tylko Zotac GeForce GTX 970 AMP! Extreme Core i KFA² GeForce GTX 970 HOF. Głównym przeciwnikiem GeForce GTX 970 będzie natomiast Radeon R9 390, oferujący zbliżoną wydajność lecz zdecydowanie więcej pamięci graficznej... No właśnie, grzechem byłoby nie wspomnieć, że produkt NVIDII był uczestnikiem skandalu wywołanego „pomyłką” w specyfikacji technicznej. Sprawa wyszła na światło dzienne przypadkowo, a dotyczyła zastosowania 3.5 GB plus 0.5 GB VRAM, nie jednolitego 4 GB układu, gdzie większy segment otrzymał wyższy priorytet dostępu, zaś pozostała część pamięci jest wykorzystywana po przekroczeniu tej wartości. GeForce GTX 970 posiada zatem 4GB GDDR5, ale przepustowość bloku 0.5 GB jest niższa od podstawowej 3.5 GB sekcji. W praktyce niewiele to zmienia lecz pewien niesmak i niepewność co będzie kiedyś pozostaje...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - GeForce GTX 970 na sterydach... mocnych sterydach
- 2 - Inno3D iChill GeForce GTX 970 HerculeZ X4 Air Boss DHS
- 3 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Testy: 3DMark - Fire Strike Standard Test
- 6 - Test Assassin's Creed: Unity - High / AA / HBAO+
- 7 - Test Batman: Arkham Origins - Very High / PhysX OFF / MSAA
- 8 - Test Battlefield 4 - Ultra / HBAO / AA High / MSAA
- 9 - Test Crysis 3 - Very High / Blur Medium / AF x16
- 10 - Test Far Cry 4 - Ultra / Fur/ Godrays / HBAO+ / SMAA
- 11 - Test GTA V - Very High / FXAA / AF x16 / Advanced Shadows
- 12 - Test Metro: Last Light - High / PhysX OFF / AF x16
- 13 - Test Tomb Raider - Ultra / TressFX / AF x16 / AA
- 14 - Test Watch Dogs - High / HBAO+ High / Blur / MSAA
- 15 - Test Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ultra / HBAO+ / AA / Hairworks OFF
- 16 - Overclocking - 3DMark / Crysis 3 / GTA V / Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 17 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie
- 18 - Pomiar temperatur - Spoczynek i obciążenie
- 19 - Pomiar głośności - Spoczynek i obciążenie
- 20 - Podsumowanie - Świetna wydajność, ale kosztem wysokiej ceny
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178