Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series X

Damian Marusiak | 24-02-2020 20:00 |

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series XPod koniec roku do sklepów zawitają konsole nowej generacji w postaci Xbox Series X (najmocniejszy wariant) od Microsoftu oraz PlayStation 5 od Sony. O ile jednak japońska korporacja wciąż w tajemnicy trzyma wszystkie informacje o wyglądzie czy specyfikacji konsoli, tak Microsoft jest nieco bardziej chętny do dzielenia się informacjami. W grudniu podczas gali The Game Awards nieoczekiwanie potwierdzono nazwę oraz wygląd nadchodzącego urządzenia, natomiast dzisiaj producent zdecydował się na wyjawienie kolejnych informacji o sprzęcie. Jedną z ciekawszych informacji jest ta dotycząca układu graficznego - Microsoft potwierdza moc obliczeniową na poziomie 12 TFLOPS oraz wsparcie dla sprzętowego Ray Tracingu.

Microsoft nieoczekiwanie zdradził kolejne szczegóły dotyczące konsoli Xbox Series X. Zastosowany tam układ graficzny od AMD będzie bazował na architekturze RDNA 2 ze sprzętowym wsparciem dla Ray Tracingu.

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series X [1]

Dotychczas wiedzieliśmy, iż nadchodząca konsola Microsoftu otrzyma customowy układ składający się z procesora opartego na architekturze Zen 2 (8-rdzeniowy i 16-wątkowy) oraz układu graficznego wykorzystującego architekturę Navi. Dzisiaj szef działu Xbox, Phil Spencer, podzielił się kolejnymi szczegółami dotyczącymi specyfikacji Xbox Series X. Wspomniany układ graficzny będzie wykorzystywał najnowszą architekturę RDNA 2 wykonaną w ulepszonym, 7 nm procesie technologicznym, która dopiero pojawi się w desktopowych kartach graficznych. Samo GPU według Microsoftu będzie miało moc obliczeniową na poziomie 12 TFLOPS - wcześniejsze plotki sugerowały, że całe customowe APU będzie miało taką moc. Nie zabraknie ponadto pamięci GDDR6 (ilość wciąż nieznana) oraz sprzętowego wsparcia dla techniki Ray Tracingu - jest to dowód na to, że także komputerowe karty AMD oparte o architekturę RDNA 2 otrzymają sprzętowe wsparcie dla DXR.

Microsoft potwierdził układ graficzny AMD RDNA 2 w Xbox Series X [2]

Konsola Xbox Series X będzie również wspierała technologię Variable Rate Shading (VRS), która jest nową technologią optymalizującą użycie procesora graficznego poprzez priorytetowe znaczenie obiektów środowiskowych oraz sposobu ich wyświetlania. Powinno to zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę bez jednoczesnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. Obecnie VRS jest stosowane w kartach graficznych NVIDII z generacji Turing oraz zintegrowanych układach Intel Gen.11 (Ice Lake). Konsola będzie także wspierała oficjalnie złącze HDMI 2.1, dzięki czemu będzie również obsługiwać bez problemu do 120 FPS w 4K. Na koniec nie zabraknie także pełnej wstecznej kompatybilności ze wszystkimi poprzednimi konsolami Xbox, wliczając w to Xbox One.

Ostatnią z funkcji jest Smart Delivery - oznacza ona, że grę kupioną raz na konsoli Xbox One lub Xbox Series X będzie można otrzymać za darmo także na drugiej konsoli w momencie jej debiutu. Smart Delivery nie będzie jednak dotyczyć wszystkich gier, a tylko nowych, które będą wspierać tę technikę. Już teraz studio CD Projekt RED potwierdziło, iż nabywcy Cyberpunka 2077 na Xboxa One, otrzymają również za darmo kopię gry na Xbox Series X w momencie debiutu tytułu na nowej konsoli.

Źródło: Microsoft
36
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 58

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.