Steam: z jakich podzespołów korzystali gracze w styczniu 2019?
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie, z racji tego, że wydaje się nam to całkiem interesujące. Jest to też fajne miejsce, by w komentarzach pochwalić się (bądź pożalić) własnym zestawem, albo - jak już miało to niejednokrotnie miejsce - zastanowić się jak bardzo nieadekwatne do rzeczywistości mogą być prezentowane dane. Na ich podstawie można bowiem zauważyć, że z miesiąca na miesiąc póki co dość trudno zaobserwować pewną konkretną tendencję, pewien konkretny wzrost czy spadek. Być może jednak należy zrzucić to na karb tego, że porównywanie zmian byłoby bardziej miarodajne, jeśli rzucilibyśmy na nie okiem na początku, a później na końcu roku. Póki jednak co sprawdźmy, na czym grali użytkownicy Steama w styczniu.
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie. Jak wyglądało to w styczniu?
Ankieta Steam - jakich podzespołów używali gracze w grudniu 2018
Na podstawie wyników z ubiegłego miesiąca można przedstawić coś na kształt sztandarowego zestawu użytkownika Steama. W jego skład będą więc wchodziły te podzespoły, system bądź inne elementy, z których gracze korzystają najczęściej. W styczniu przedstawiał się on następująco: system operacyjny, na którym najczęściej grano to 64-bitowy Windows 10, choć zaliczył on minimalny spadek (-0,02%) m.in. na rzecz (o dziwo) Windowsa 7 (+0,32%) i MacOS 10.14.2 (+0,83%). Wciąż większość użytkowników Steama korzysta z 8 GB pamięci operacyjnej RAM, choć obserwuje się niewielką tendencję do wybierania 6 GB (+0,03%) oraz 7 GB (+0,16%). W kwestii częstotliwości taktowania procesorów, wciąż prym wiodą procesory z taktowaniem w przedziale 3,3-3,69 GHz - zauważa się nawet wzrost zainteresowania takim rozwiązaniem (+0,16%). Większość użytkowników Steama (56,01%) używa procesorów o czterech rdzeniach, jednakże ich liczba spada np. na rzecz procesorów o 6 rdzeniach (+0,85%). Zainteresowanie CPU o 6 rdzeniach jest więc z miesiąca na miesiąc faktycznie coraz wyższe. Z piedestału nie chce zejść także karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1060 (14,31%), ale jej pozycja zauważalnie słabnie na rzecz NVIDIA GeForce GTX 1070 (+0,17%), AMD Radeona RX 580 (+0, 15%) czy układów z serii AMD Radeon R7 (+0,19%).
Steam: z jakich podzespołów korzystali gracze w listopadzie 2018?
Zmiany dotyczą także monitorów. Osoby korzystające z jednego monitora wciąż pracują najczęściej (60.48%) na rozdzielczości 1920 x 1080, choć odnotowuje się niewielki spadek tych graczy na rzecz - znów zaskakująco - 1280 x 1024. Rozdzielczość 4K (3840 x 2160) powoli wspina się na liście odnotowując wzrost w postaci 0,06%, a warto zaznaczyć, że w grudniu obserwowaliśmy spadek zainteresowania monitorami 4K. W przypadku konfiguracji z kilkoma monitorami, najczęściej mamy do czynienia z rozdzielczością 3840 x 1080 (72,56%) i tych konfiguracji na Steamie wciąż przybywa. Przybywa także użytkowników posiadających mikrofon (wzrost do 99,94% użytkowników). Językiem wiodącym użytkowników jest wciąż język angielski (38,08%). Język ów zaliczył jednak mały spadek, przy czym chiński i rosyjski - wzrost i to niemały, bo o +0,52% (chiński) i +0,45% (rosyjski). W kwestii pojemności dysków przeciętnego użytkownika Steama sprawa wygląda tak: najwięcej, bo 47,76% posiada dysk o pojemności powyżej 1TB, przy czym ilość wolnego miejsca to już najczęściej od 250 do 499 GB. Wiodącym headsetem wirtualnej rzeczywistości jest Oculus Rift i zauważamy tu wzrost zainteresowania względem poprzedniego miesiąca o +0,06%.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57