Intel policzył wszystkich graczy na świecie. Jest ich 711 milionów
Gracie w gry komputerowe? Waszą pasją jest spędzanie wielu godzin na rozrywce w interesującym tytule? Waszym ulubionym zajęciem jest zabijanie potwór lub innych graczy? Na te wszystkie pytania twierdząco odpowiedzą tylko najbardziej zagorzali fanatycy potrafiący przedkładać rozgrywkę przy użyciu pada lub klawiatury i myszki nad realne potrzeby i zajęcia - historia gier komputerowych ma już wiele lat, ale w dalszym ciągu jesteśmy zaskakiwani wyraźnym rozwojem i tak ogromnego rynku gier oraz podzespołów z nimi związanych. Niektórzy potrafią inwestować naprawdę spore pieniądze w sprzęt służący tylko i wyłącznie do grania, co jest niewątpliwie bardzo kuszące dla producentów zajmujących się właśnie tworzeniem komponentów umożliwiających wydajną i przyjemną rozgrywkę.
Firmy takie jak Intel, AMD oraz NVIDIA cały czas badają potrzeby konsumentów i starają się zaoferować jak najbardziej wciągającą ofertę, która w niektórych przypadkach potrafi zniewolić gracza - niska cena, atrakcyjna wydajność oraz możliwość bycia lepszym od innych to kuszące argumenty wciągające zwykłych ludzi do hardcore'owego grania. Nawet Intel dostrzegł ostatnio bardzo ważną rolę graczy w budowaniu zysków wielkich korporacji i zajął się szacowaniem ilości graczy na całym świecie.
Podczas zakończonej już konferencji Intel Developer Forum 2014 producent pochwalił się statystykami dotyczącymi rynku rozrywki, jednak tym razem skupiono się na samych graczach - według dostępnych źródeł, użytkownicy decydujący się na cykliczne spędzanie czasu nad grami stanowią już 1/10 całej populacji, czyli około 711 milionów. Co to oznacza dla firm produkujących podzespoły komputerowe lub konsole?
Należycie do 711 milionów graczy z całego świata?
Należy dotrzeć do jak największej ilości graczy z tych 711 milionów i zaproponować im zakup nowego sprzętu pozwalającego na lepszą rozrywkę. Intel próbuje ugrać jak najwięcej przy pomocy swoich odblokowanych procesorów z serii K, które mogą zapewnić lepszą wydajność "za darmo" dzięki wyższym zegarom po podkręceniu. Kiedy jakiś producent poinformuje nas o republice graczy posiadającej już miliard obywateli? Na pewno czeka nas to bliżej niż myślimy.
Źródło: KitGuru / PC Gamer
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57