Intel policzył wszystkich graczy na świecie. Jest ich 711 milionów
Gracie w gry komputerowe? Waszą pasją jest spędzanie wielu godzin na rozrywce w interesującym tytule? Waszym ulubionym zajęciem jest zabijanie potwór lub innych graczy? Na te wszystkie pytania twierdząco odpowiedzą tylko najbardziej zagorzali fanatycy potrafiący przedkładać rozgrywkę przy użyciu pada lub klawiatury i myszki nad realne potrzeby i zajęcia - historia gier komputerowych ma już wiele lat, ale w dalszym ciągu jesteśmy zaskakiwani wyraźnym rozwojem i tak ogromnego rynku gier oraz podzespołów z nimi związanych. Niektórzy potrafią inwestować naprawdę spore pieniądze w sprzęt służący tylko i wyłącznie do grania, co jest niewątpliwie bardzo kuszące dla producentów zajmujących się właśnie tworzeniem komponentów umożliwiających wydajną i przyjemną rozgrywkę.
Firmy takie jak Intel, AMD oraz NVIDIA cały czas badają potrzeby konsumentów i starają się zaoferować jak najbardziej wciągającą ofertę, która w niektórych przypadkach potrafi zniewolić gracza - niska cena, atrakcyjna wydajność oraz możliwość bycia lepszym od innych to kuszące argumenty wciągające zwykłych ludzi do hardcore'owego grania. Nawet Intel dostrzegł ostatnio bardzo ważną rolę graczy w budowaniu zysków wielkich korporacji i zajął się szacowaniem ilości graczy na całym świecie.
Podczas zakończonej już konferencji Intel Developer Forum 2014 producent pochwalił się statystykami dotyczącymi rynku rozrywki, jednak tym razem skupiono się na samych graczach - według dostępnych źródeł, użytkownicy decydujący się na cykliczne spędzanie czasu nad grami stanowią już 1/10 całej populacji, czyli około 711 milionów. Co to oznacza dla firm produkujących podzespoły komputerowe lub konsole?
Należycie do 711 milionów graczy z całego świata?
Należy dotrzeć do jak największej ilości graczy z tych 711 milionów i zaproponować im zakup nowego sprzętu pozwalającego na lepszą rozrywkę. Intel próbuje ugrać jak najwięcej przy pomocy swoich odblokowanych procesorów z serii K, które mogą zapewnić lepszą wydajność "za darmo" dzięki wyższym zegarom po podkręceniu. Kiedy jakiś producent poinformuje nas o republice graczy posiadającej już miliard obywateli? Na pewno czeka nas to bliżej niż myślimy.
Źródło: KitGuru / PC Gamer
Powiązane publikacje

Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
31
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
155
Zarządzanie zakupami w Gmailu będzie jeszcze prostsze. Google ogłasza nowości, które zmienią działanie tej skrzynki
16
Google w sądzie twierdzi, że otwarty internet umiera. A jeszcze niedawno zapewniali że wszystko kwitnie i ma się doskonale
29