F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC
Nie tak dawno temu firma Electronic Arts ujawniła grę F1 25, za którą standardowo już odpowiada studio Codemasters. Nowe F1 po raz pierwszy opuszcza starą generację, by finalnie zadebiutować wyłącznie na PC, PlayStation 5 (Pro) oraz Xbox Series. W tym roku Codemasters postawiło sobie za cel zaoferowanie jak najbardziej realistycznie wyglądającej odsłony i wszystko wskazuje na to, że cel uda się zrealizować... przynajmniej na PC. Do produkcji zaimplementowano bowiem Path Tracing.
Studio Codemasters ogłosiło, że komputerowa wersja gry F1 25 otrzyma wsparcie dla Path Tracingu, co jeszcze bardziej urealni oprawę wizualną.
DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX
Ray Tracing już wcześniej był obecny w serii F1 i poprawiał on chociażby jakość oświetlenia czy cieniowania. W tym roku studio Codemasters idzie o krok dalej, implementując Path Tracing do komputerowej wersji F1 25. W produkcji opcja ta będzie dostępna pod presetem "Ultra maksymalne". Po włączeniu Path Tracingu, światło będzie podążać każdą ścieżką odbicia, w tym także od oświetlenia pośredniego. Dzięki temu cieniowanie, oświetlenie oraz kolorystyka scen będzie się dynamicznie dostosowywać do tego, co się dzieje na ekranie. Niestety, Codemasters na razie nie opublikował wymagań sprzętowych dla włączonego Path Tracingu. Oprócz tego na wszystkich platformach, będzie można wyłączyć także HDR.
F1 25 - pierwsza zapowiedź i informacje o nowej grze Codemasters i Electronic Arts, w tym ceny poszczególnych edycji
Nie są to jednak jedyne zmiany, jakie Codemasters chce wprowadzić do aspektu wizualnego. F1 25 to pierwsza gra z serii, w której wykorzystano LiDAR, czyli funkcję pomiaru odległości za pomocą oświetlenia laserem. Studio potwierdziło, że przed rozpoczęciem odtwarzania torów w grze, wykonano najpierw cyfrowe skany takich miejsc jak Bahrajn, Miami, Melbourne, Suzuka oraz Imola. Dzięki wcześniejszemu zeskanowaniu tras cyfrowo, wygenerowano miliony punktów danych, począwszy od drobnych szczegółów nawierzchni asfaltu po wysokość krawężników oraz odległości od barierek. Z pomocą skanera LiDAR, trasy w tegorocznej grze będą bliższe ich rzeczywistemu wyglądowi bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Wykorzystanie LiDAR umożliwiło ponadto lepsze dostosowanie roślinności do tego, jak poszczególne krzewy czy drzewa wyglądają w rzeczywistości na poszczególnych trasach.
F1 25 zaoferuje funkcję LiDAR, dzięki której poszczególne trasy będą praktycznie 1:1 oddawały rzeczywisty wygląd takich lokacji jak Bahrajn, Suzuka czy Melbourne
Powiązane publikacje

No Rest for the Wicked - szef Moon Studios prostuje swoją niepokojącą wypowiedź, tymczasem gra wreszcie ma lepsze opinie
4
The Sinking City Remastered już na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series. Posiadacze wcześniejszej wersji dostaną kopię za darmo
11
Fallout - Drugi sezon bardzo dobrze przyjętego serialu od Amazon Prime Video i Bethesdy zadebiutuje jeszcze w tym roku
16
Odświeżona wersja GTA 4 ma trafić na rynek jeszcze przed premierą GTA 6. Nowa wersja Max Payne 3 również w drodze
46