Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing

Damian Marusiak | 12-09-2023 13:30 |

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray TracingJuż w przyszłym miesiącu do sprzedaży (oraz do abonamentu Game Pass) trafi kolejna gra Microsoftu - Forza Motorsport. W ostatnich tygodniach studio Turn 10 chętnie opowiadało o różnych aspektach gry. Nie brakowało także omówienia poszczególnych wydań gry oraz wymagań sprzętowych komputerowej wersji. Nowa Forza Motorsport zmierza także na konsole Xbox Series, a w tym wypadku naprawdę długo czekaliśmy na konkretne informacje dotyczące trybów obrazu oraz płynności. Teraz w sieci pojawiły się jednak doniesienia w temacie.

Xbox Series X zaoferuje trzy tryby obrazu dla Forzy Motorsport: Quality, Performance RT oraz Performance. Xbox Series S udostępni przede wszystkim Quality oraz Performance.

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [1]

Wymagania sprzętowe Forza Motorsport PC oraz informacje na temat poszczególnych wydań gry

Forza Motorsport to bardzo mocno wyczekiwane wyścigi od Turn 10 oraz Microsoftu. Według najnowszych informacji, Xbox Series X zaoferuje trzy tryby obrazu: Quality, Performance RT oraz Performance. Tylko ten pierwszy wykorzysta Ray Tracing nie tylko w prezentacji aut, ale również na wszystkich trasach. Jednocześnie będzie on ograniczony do 30 klatek na sekundę. W trybie Performance RT, śledzenie promieni będzie wyłączone na trasach, ale w zamian uzyskamy płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. W trybie Performance, RT jest wyłączony, a framerate również sięga 60 FPS-ów.

Konsola Tryby obrazu w Forza Motorsport
Xbox Series X Quality: Pełny Ray Tracing (tryby Cinematics, Homespace, Car Theater oraz na trasach)
Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość)
Płynność na poziomie 30 FPS
Global Illumination + RTAO

Performance RT: Częściowy Ray Tracing (tryby Cinematics, Homespace, Car Theater; RT na trasach wyłączony, odbicia RT na autach włączone)
Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość)
Płynność na poziomie 60 FPS (trasy) lub 30 FPS (Cinematics, Homespace, Car Theater)
Global Illumination + RTAO

Performance: Ray Tracing wyłączony (zarówno na trasach jak również w formie odbić na autach w garażu; RT nadal dostępne w trybach Cinematics, Homespace oraz Car Theater)
Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość)
Płynność na poziomie 60 FPS (lub 30 FPS w trybach Cinematics, Homespace oraz Car Theater)
Global Illumination + Baked AO
Xbox Series S Quality: Ray Tracing wyłączony (na trasach oraz w formie odbić na autach w garażu)
RT w Cinematics: wyłączony
RT w Homespace: włączony
RT w Car Theater: włączony
Rozdzielczość: 1440p (trasy, Homespace oraz Car Theater); 1080p (Cinematics)
Płynność na poziomie 30 klatek na sekundę
Global Illumination + Baked AO / RTAO
Baked AO: trasy, garaż, Cinematics
RTAO: Homespace oraz Car Theater

Performance: Ray Tracing wyłączony (na trasach oraz w formie odbić na autach w garażu)
RT w Cinematics: wyłączony
RT w Homespace: włączony
RT w Car Theater: włączony
Rozdzielczość: 1080p (wszystkie tryby)
Płynność na poziomie 60 klatek na sekundę (wyścigi) lub 30 FPS (Cinematics, Homespace, Car Theater)
Global Illumination + Baked AO / RTAO
Baked AO: wyścigi, Cinematics
RTAO: Homespace oraz Car Theater

Forza Motorsport - twórcy z Turn 10 prezentują nam obszerny materiał z nadchodzącej gry wyścigowej

Xbox Series S z kolei zaoferuje dwa tryby obrazu: Quality oraz Performance, jednak w obu przypadkach Ray Tracing we właściwiej grze będzie wyłączony (RT ON będzie tylko w przypadku Homespace oraz Car Theater). Quality zaoferuje rozgrywkę w rozdzielczości do 1440p (mowa ciągle o dynamicznej rozdzielczości, więc w trakcie bardziej obciążeniowych warunków na drodze będzie obniżana) oraz w 30 klatkach na sekundę. W trybie Performance rozdzielczość renderowania zostanie obniżona do Full HD, zachowując płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. Więcej szczegółów o trybach umieściliśmy w powyższej tabeli. Poniżej natomiast prezentujemy garść nowych screenów z gry oraz rozbudowany gameplay. Premiera gry Forza Motorsport odbędzie się 10 października.

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [2]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [3]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [4]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [5]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [6]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [7]

Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing [8]

Źródło: X (Twitter) @IdleSloth84_, Turn 10 (materiały prasowe)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 17

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.