Forza Motorsport na Xbox Series X oraz Series S zaoferuje po kilka trybów obrazu. Będzie m.in. 4K, 60 FPS i Ray Tracing
Już w przyszłym miesiącu do sprzedaży (oraz do abonamentu Game Pass) trafi kolejna gra Microsoftu - Forza Motorsport. W ostatnich tygodniach studio Turn 10 chętnie opowiadało o różnych aspektach gry. Nie brakowało także omówienia poszczególnych wydań gry oraz wymagań sprzętowych komputerowej wersji. Nowa Forza Motorsport zmierza także na konsole Xbox Series, a w tym wypadku naprawdę długo czekaliśmy na konkretne informacje dotyczące trybów obrazu oraz płynności. Teraz w sieci pojawiły się jednak doniesienia w temacie.
Xbox Series X zaoferuje trzy tryby obrazu dla Forzy Motorsport: Quality, Performance RT oraz Performance. Xbox Series S udostępni przede wszystkim Quality oraz Performance.
Wymagania sprzętowe Forza Motorsport PC oraz informacje na temat poszczególnych wydań gry
Forza Motorsport to bardzo mocno wyczekiwane wyścigi od Turn 10 oraz Microsoftu. Według najnowszych informacji, Xbox Series X zaoferuje trzy tryby obrazu: Quality, Performance RT oraz Performance. Tylko ten pierwszy wykorzysta Ray Tracing nie tylko w prezentacji aut, ale również na wszystkich trasach. Jednocześnie będzie on ograniczony do 30 klatek na sekundę. W trybie Performance RT, śledzenie promieni będzie wyłączone na trasach, ale w zamian uzyskamy płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. W trybie Performance, RT jest wyłączony, a framerate również sięga 60 FPS-ów.
Konsola | Tryby obrazu w Forza Motorsport |
Xbox Series X | Quality: Pełny Ray Tracing (tryby Cinematics, Homespace, Car Theater oraz na trasach) Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość) Płynność na poziomie 30 FPS Global Illumination + RTAO Performance RT: Częściowy Ray Tracing (tryby Cinematics, Homespace, Car Theater; RT na trasach wyłączony, odbicia RT na autach włączone) Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość) Płynność na poziomie 60 FPS (trasy) lub 30 FPS (Cinematics, Homespace, Car Theater) Global Illumination + RTAO Performance: Ray Tracing wyłączony (zarówno na trasach jak również w formie odbić na autach w garażu; RT nadal dostępne w trybach Cinematics, Homespace oraz Car Theater) Rozdzielczość do 4K (dynamiczna rozdzielczość) Płynność na poziomie 60 FPS (lub 30 FPS w trybach Cinematics, Homespace oraz Car Theater) Global Illumination + Baked AO |
Xbox Series S | Quality: Ray Tracing wyłączony (na trasach oraz w formie odbić na autach w garażu) RT w Cinematics: wyłączony RT w Homespace: włączony RT w Car Theater: włączony Rozdzielczość: 1440p (trasy, Homespace oraz Car Theater); 1080p (Cinematics) Płynność na poziomie 30 klatek na sekundę Global Illumination + Baked AO / RTAO Baked AO: trasy, garaż, Cinematics RTAO: Homespace oraz Car Theater Performance: Ray Tracing wyłączony (na trasach oraz w formie odbić na autach w garażu) RT w Cinematics: wyłączony RT w Homespace: włączony RT w Car Theater: włączony Rozdzielczość: 1080p (wszystkie tryby) Płynność na poziomie 60 klatek na sekundę (wyścigi) lub 30 FPS (Cinematics, Homespace, Car Theater) Global Illumination + Baked AO / RTAO Baked AO: wyścigi, Cinematics RTAO: Homespace oraz Car Theater |
Forza Motorsport - twórcy z Turn 10 prezentują nam obszerny materiał z nadchodzącej gry wyścigowej
Xbox Series S z kolei zaoferuje dwa tryby obrazu: Quality oraz Performance, jednak w obu przypadkach Ray Tracing we właściwiej grze będzie wyłączony (RT ON będzie tylko w przypadku Homespace oraz Car Theater). Quality zaoferuje rozgrywkę w rozdzielczości do 1440p (mowa ciągle o dynamicznej rozdzielczości, więc w trakcie bardziej obciążeniowych warunków na drodze będzie obniżana) oraz w 30 klatkach na sekundę. W trybie Performance rozdzielczość renderowania zostanie obniżona do Full HD, zachowując płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. Więcej szczegółów o trybach umieściliśmy w powyższej tabeli. Poniżej natomiast prezentujemy garść nowych screenów z gry oraz rozbudowany gameplay. Premiera gry Forza Motorsport odbędzie się 10 października.
Powiązane publikacje

Assassin's Creed Shadows ze szczegółowym omówieniem trybów działania na PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro
9
STALKER 2: Heart of Chornobyl - w hitowę grę studia GSC Game World zagrało już 6 mln graczy, a nadal jest potencjał na więcej
35
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie
5
Assassin's Creed Shadows trafi na urządzenia Apple z procesorami ARM z serii M już w dniu premiery. Nadchodzi też inny duży tytuł
30