Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Facebook zmieni nazwę. Jakie powody skłaniają Marka Zuckerberga do rebrandingu i jaki ma to związek z Google?

Marcin Karbowiak | 20-10-2021 10:00 |

Facebook zmieni nazwę. Jakie powody skłaniają Marka Zuckerberga do rebrandingu i jaki ma to związek z Google?Pamiętacie, jak kilka lat temu Google zdecydowało się na rebranding i skupiło pod nazwą Alphabet szereg podmiotów odpowiedzialnych za różne usługi, przedsięwzięcia i urządzenia? Okazuje się, że Mark Zuckerberg zamierza postąpić całkiem podobnie z marką Facebook. Przedsiębiorstwo jest bowiem kojarzone głównie z niebieskim serwisem społecznościowym. Ten jest aktualnie pod ogniem krytyki spowodowanej serią podejrzeń ze strony organizacji regulacyjnych. Przesłuchania przed kongresem, afera z Cambridge Analytica i „osobliwy” algorytm podsuwający treści użytkownikom – to realne problemy, które może rozwiązać rebranding. Oczywiście będzie to zamiecenie tematu pod dywan, być może skuteczne. Warto przyjrzeć się sprawie nieco uważaniej.

Facebook planuje rebranding. Firma zamierza ratować swój wizerunek, wykorzystując trik Google z 2015 roku. Powody zmiany są jednak głębsze i wydają się przemyślane.

Facebook zmieni nazwę. Jakie powody skłaniają Marka Zuckerberga do rebrandingu i jaki ma to związek z Google? [1]

Facebook rozgląda się za 10 tys. pracownikami w Unii Europejskiej. Tzw. metaverse mają rozwijać także Polacy

Na początek jedna mała uwaga. Otóż cała sprawa ma charakter nieoficjalny, a Zuckerberg oraz jego przedstawiciele nie skomentowali jej w sposób umożliwiający pełną interpretację. Niemniej, doniesienia The Verge zdają się mieć wiele sensu, szczególnie jeśli zestawimy je z ostatnimi perypetiami dotyczącymi serwisu społecznościowego. Według przekazanej informacji Facebook planuje zmianę nazwy. Nie będzie to jednak rebranding, o jakim myśli większość użytkowników społecznościówki. Marki Facebook, Instagram i WhatsApp najpewniej pozostaną „na swoim miejscu” i w dalszym ciągu będą nazywane tak jak dotychczas. Co więc tak naprawdę zamierza zrobić Mark Zuckerberg?

Facebook zmieni nazwę. Jakie powody skłaniają Marka Zuckerberga do rebrandingu i jaki ma to związek z Google? [2]

Aplikacje zdrowotne a prywatność i bezpieczeństwo danych. Warto zwrócić uwagę na szczegóły

Firma może zrobić krok podobny działania Google sprzed 6 lat. Spółki giganta z Mountain View zostały bowiem połączone w ramach Alphabet. Tym samym spółka-matka nie jest kojarzona wyłącznie z wyszukiwarką. Wygląda na to, że Facebook zamierza uczynić dokładnie to samo. Poza oczywistą przesłanką, FB może korzystać także wizerunkowo. „Nowy” podmiot, którego nazwa jest dziś ściśle strzeżona, nie będzie obciążony oskarżeniami i podejrzeniami, a co ważne nie będzie kojarzony wprost z serwisem społecznościowym. Może inaczej – będzie, ale jedynie przez osoby zainteresowane tematem. Dla przeciętnego Kowalskiego związek będzie nieistotnym szczegółem. Przedsiębiorstwo odmawia komentarza.

Źródło: The Verge
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.