Cyberpunk 2077 - tajemnica problemów technicznych gry rozwiązana? CDPR miało zostać oszukane
Chyba wszyscy pamiętamy okres oczekiwania na Cyberpunka 2077. Nadzieje... Niecierpliwość... Czy CD Projekt RED pobije sukces Wiedźmina 3? I cóż... Wszyscy pamiętamy także rozczarowanie, które nadeszło wraz z premierą. Stan techniczny CP77, mówiąc delikatnie, na kolana nie rzucał. Bugi, glicze i niedociągnięcia graficzne sprawiły, że produkcja ostatecznie dorobiła się niejednego mema. Dziś okazuje się, że za problemy te może odpowiadać nie CDPR, a zewnętrzna firma.
Okazuje się, że za problemy techniczne gry Cyberpunk 2077 może odpowiadać nie CDPR, a zewnętrzna firma - Quantic Lab.
Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0
Jak donosi prowadzący youtube'owego kanału Upper Echelon Gamers, w jego ręce wpadł 70-stronicowy, poufny raport z firmy Quantic Lab, która miała zadbać o jakość Cyberpunka 2077 (Quality Assurance). Z raportu wynika, że Quantic Lab miało oszukać polskiego producenta. W jaki sposób? Otóż firma rzekomo zapewniła CD Projekt RED, że sprawdzaniem Cyberpunka zajmie się zespół doświadczonych programistów, tak jak miało to miejsce w przypadku sprawdzania Wiedźmina 3. Ostatecznie jednak, nad jakością gry czuwać miał zespół złożony z niedoświadczonych juniorów, którzy w branży pracowali czasem nie dłużej niż pół roku.
Cyberpunk: Edgerunners na oficjalnym zwiastunie. Produkcja Netflix oraz CD Projekt RED pojawi się tuż po wakacjach
Szefowie Quantic Lab mieli dodatkowo ustalić zasadę, zgodnie z którą każdy tester miał informować CDPR o 10 problemach z grą dziennie. W związku z tym twórcy Cyberpunka 2077 zostali dosłownie zalani masą raportów, które - co najgorsze - miały przykryć prawdziwe problemy gry. W powyższym materiale od Upper Echelon Gamers wspomina się też, że latem 2020 roku Quantic Lab powiększył liczbę pracowników z 30 do 60. Co w tym złego? Ano to, że nowy "narybek" składał się w przeważającej części z zupełnych "świeżaków", którzy przed przystąpieniem do pracy przeszli zaledwie kilka tygodni szkolenia. Na koniec, Quantic Lab miał oszukać CDPR także w kwestii tego, ilu ludzi pracuje nad sprawdzaniem jakości gry, stąd pracownicy byli dodatkowo przeciążeni obowiązkami.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
17
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11