Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0

Damian Marusiak | 26-06-2022 09:00 |

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0Cyberpunk 2077 od momentu premiery oferuje obsługę techniki NVIDIA DLSS w swojej najnowszej wersji. Użytkownicy kart GeForce RTX, zwłaszcza tych opartych na architekturze Ampere, mogą liczyć na zauważalny wzrost wydajności już przy wyborze ustawienia Quality. Niekompatybilne karty mogą z kolei skorzystać z AMD FSR 1.0. Co ciekawe, w sieci pojawiła się modyfikacja, zmieniająca pliki .DLL techniki DLSS tak, aby działały jak AMD FSR 2.0.

Cyberpunk 2077 otrzymał na PC nietypową modyfikację, która podmienia pliki techniki NVIDIA DLSS na AMD FSR 2.0. Autor moda twierdzi, że zmiana ta zauważalnie wpłynęła na wydajność karty GeForce GTX 1080.

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0 [nc1]

Cyberpunk 2077 w next-genowej odsłonie - Testujemy i oceniamy nową wersję dla konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X

Okazuje się, że trik zadziałał i to nie tylko na klasycznym PC, ale również przenośnej konsoli Steam Deck. Biblioteki .DLL techniki DLSS 2.X zostały tak zmodyfikowane, by tłumaczyć polecenia DLSS na AMD FSR 2.0. Oczywiście w samej grze "FSR 2.0" jest nadal odczytywany jako DLSS, jednak dzięki zmianom możliwe jest wykorzystanie rozwiązania na kartach innych niż NVIDIA GeForce RTX. Pomysłodawca modyfikacji na stronie NexusMods informuje, że dzięki podmianie bibliotek .DLL znacząco wzrosła wydajność na karcie GeForce GTX 1080.

Cyberpunk 2077 - AMD FSR 1.0 (Balanced) vs AMD FSR 2.0 (Balanced)

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0 [nc2]
Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0 [nc1]

Cyberpunk 2077 PC - Test wydajności kart graficznych w ray tracing i DLSS. Czego potrzeba do grania na ultra? Na pewno nie Radeona...

Modyfikacja umożliwiła autorowi grę w upscalowanej rozdzielczości 4K przy wysokich detalach oraz w około 45 klatkach na sekundę. Różnica względem natywnego 4K i podobnych ustawień jest dwukrotna. Aby umożliwić takie działanie gry na GeForce GTX 1080, technikę FSR 2.0 ustawiono na poziomie Balanced co daje również całkiem niezłą jakość upscalingu - porównanie FSR 1.0 oraz FSR 2.0 (Full HD) w tych samym trybie zbalansowanym możecie zobaczyć na powyższym porównaniu. Modyfikacja jest oczywiście zgodna z kartami graficznymi, które radzą sobie z grą Cyberpunk 2077, ale nie są w stanie pograć np. w wyższej rozdzielczości. Co ciekawe, omawiana modyfikacja powinna również działać z innymi grami, oferującymi obsługę NVIDIA DLSS. Instrukcję instalacji moda znajdziecie na tej stronie.

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0 [nc1]

Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0 [nc1]

Źródło: NexusMods
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 112

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.