Assassin’s Creed: Valhalla – Ubisoft wprowadził do gry nowe mikropłatności obejmujące bonus do punktów doświadczenia
Assassin’s Creed: Valhalla ukazał się na rynku w pierwszej połowie listopada, zbierając całkiem przychylne opinie zarówno od recenzentów, jak i graczy. Gra co prawda nie wprowadziła tak dużych zmian jak Odyseja względem Origins, ale dla niektórych jest to najlepsza odsłona po przejściu na bardziej „erpegową” formułę. Nie brakuje w niej jednak elementów, które zasługują na krytykę. Czy można zaliczyć do nich znienawidzone przez graczy mikrotransakcje? Ewelina w naszej recenzji przyznała, że choć w sklepie Uplay można zakupić ułatwiające rozgrywkę srebro czy materiały rzemieślnicze, to w gruncie rzeczy nie ma takiej potrzeby. Choć Assassin’s Creed: Valhalla nie wymaga od graczy takiego „grindowania” jak np. Odyseja, to Ubisoft postanowił jeszcze bardziej ułatwić im życie.
W Assassin’s Creed: Valhalla doszły nowe formy mikrotransakcji. Od teraz można kupować stały 50% bonus do punktów doświadczenia i srebra. Ubisoft przygotował je z myślą o graczach, którzy mają mniej wolnego czasu.
Recenzja Assassin's Creed: Valhalla - Wikiński, przyczajony tasiemiec
W AC: Valhalla zostały wprowadzone nowe formy mikropłatności obejmujące znaczny bonus do punktów doświadczenia, dzięki czemu można zaoszczędzić czas. Premia jest naprawdę spora, bo wynosi 50%, ale koszt również jest niemały – tysiąc kredytów Helixa (10 dolarów, czyli 40 zł). Wzrost zdobywanych punktów XP dotyczy każdej wykonywanej czynności w grze, a więc nie tylko walki, ale także wykonywania zadań i pobocznych aktywności. Jest też opcja za 1500 kredytów Helixa, czyli 15 dolarów (60 zł), która zapewnia także bonus do zdobywanego srebra.
Test wydajności Assassin's Creed: Valhalla - Ragnarok optymalizacji
O mikrotransakcjach w Assassin’s Creed: Valhalla nie było specjalnie głośno po premierze. Można wręcz rzec, że przeszły trochę bez echa ze względu na niewielką inwazyjność, mimo że większość użytkowników raczej się zgodzi, iż mikropłatności w grach dla pojedynczego gracza nie powinny występować. Ubisoft widzi jednak zasadność tej decyzji i tłumaczy to chęcią ułatwienia życia graczom, którzy mają mniej wolnego czasu, a też chcieliby czerpać z gry jak najwięcej. Bez obaw – dodanie tych mikrotransakcji nie wpłynęło na stopień zdobywanych punktów doświadczenia w AC: Valhalla. Co więcej, zakup korzyści do PD jest jednorazowy i działa na wszystkich zapisach gry – w związku z tym plany nie są podyktowane wyłącznie względami zarobkowymi, bo bonus nie jest ograniczony czasowo.