Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat

Bartłomiej Dramczyk | 18-08-2018 19:00 |

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 latPewne gry starzeją się wyjątkowo majestatycznie, wszystko dzięki portom bazującym na oryginalnych źródłach, pokaźnej bazie modów i tym nieuchwytnym czymś, określanym najczęściej mianem grywalności albo imersji. Bez wątpienia do takich gier należą Doom i Doom II, które do dziś doczekały się setek nowych map i epizodów oraz równie wielkiego grona fanów gry, której premiera odbyła się w... 1993 roku. Autor moda Annie, będącego kolejnym epizodem opowieści o pogromcy piekielnych hord w imieniu korporacji UAC ukończył właśnie pierwszy zestaw map, na którego premierę trzeba było czekać 12 lat. Sprawdzamy, czy warto było tyle czekać i ile czasu trzeba poświęcić na przejście całej gry.

Tylko dla wielbicieli klasycznej rozgrywki w Dooma - cztery mapy wykorzystujące cechy silnika GZDoom i nowe tekstury. Mod Annie do Dooma II bardziej przypomina Quake'a niż Dooma, jednak sama rozgrywka to czysty Doom w nieznacznie tylko zmodyfikowanej postaci.

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [8]

Prace nad Annie Doom II, epizod I rozpoczęły się w 2006 roku, ponad dekadę po premierze Dooma II. Nic dziwnego, że Annie korzysta z nowych elementów source portów Dooma - to m.in. mgła, zróżnicowane nachylenie podłoża, woda i elementy rozgrywki, które nie były dostępne w oryginalnej grze: kucanie i skoki. Do uruchomienia pierwszego epizodu Annie wystarczy GZDoom, nie jest konieczne posiadanie shareware'owych lub pełnych wersji plików WAD Dooma, Ultimate Dooma lub Dooma II. Po pobraniu moda i GZDooma oraz rozpakowaniu tego drugiego można uruchomić Annie bez rozpakowywania archiwum ZIP, wpisując polecenie gzdoom.exe Annie-E1.zip. Wydarzenia z Annie rozgrywają się po historii z Dooma II. Annie to kryptonim operacji związanej z eksperymentami prowadzonymi na pojmanym przez UAC Spider Mastermindzie. Ich celem było opracowanie superbroni, która pomogłaby w walce z demonami. Oczywiście, jak to w bajkach o Doomie bywa, coś poszło nie tak.

Recenzja DOOM PC - Krwawa, szybka i miodna strzelanina

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [10]

Rozgrywka, tocząca się na czterech mapach wypełnionych przeciwnikami przewidziana jest raczej dla stałych bywalców Dooma II - do wyboru są tylko dwa poziomy trudności: Hard i Harder, a poszczególne etapy zostały raczej skromnie zaopatrzone w amunicję i apteczki. Wielu przeciwników kryje się w cieniu, bo baza UAC na Thanatosie raczej nie należy do dobrze oświetlonych. Jest i trochę otwartych przestrzeni, które nabierają dodatkowego uroku dzięki mgle. W wirze walki dostrzeżemy również nowych przeciwników. Prace nad Annie zostały wstrzymane w 2012 roku, autor moda powrócił do tworzenia map Annie na początku tego roku. Oby nie trzeba było równie długo czekać na kolejne epizody, bo mapy są dobrze zaprojektowane, a poziom wyzwania odpowiedni dla wielbicieli klasycznego Dooma.

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywka

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [2]

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [4]

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [5]

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat [9]

Źródło: Mod DB
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Tagi:
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.