.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywka

Bartłomiej Dramczyk | 11-08-2018 08:30 |

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywkaPodczas konferencji QuakeCon, id Software zaprezentowało kilkanaście minut rozgrywki w najnowszą część Dooma, z podtytułem Eternal. W rzeczywistości demonicznego świata wracamy do rozgrywki w dobrze znanym otoczeniu, to tak naprawdę nowa wariacja na temat Hell on Earth, czyli Dooma II. Po krótkim fragmencie rozgrywki trudno ocenić jak wiele zmieniło się w stosunku do Dooma z 2016 roku, niemniej kilka elementów wyraźnie podpowiada, że Doom nie będzie już taki sam jak kiedyś. Będzie po prostu jeszcze bardziej krwawy, jeszcze bardziej wymagający i szybszy od swojego poprzednika. Opublikowany fragment sugeruje, że obecny Doomslayer to prawdziwy zabijaka, do którego nikt nie odważy się nawet odezwać.

Co może być lepszego od dużej dawki soczystej rozgrywki w Dooma? Doom Eternal z jeszcze bardziej niewrażliwym na skomlenie demonów Doomslayerem. I nowe tryby działania uzbrojenia.

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywka [1]

Nie zmieniło się jedno - rozgrywka wciąż jest przepełniona rozbryzgami krwi, pełna brutalnych fatality, rozgniatanych czaszek i rozlewających się wnętrzności. Zasadnicza różnicą w walce jest dodatkowe wyposażenie - do lewego przedramienia naszego Doomslayera doczepiono nóż bojowy, służący do dobijania demonów. Dwa tryby działania broni stały się już standardem rozgrywki, ale i w tym zakresie widać sporo zmian. Do dubeltówki dodano hak na mięso, który oprócz zarzynania wrogów może także posłużyć do przemieszczania się - wystarczy wycelować w przeszkodę lub demona i wykorzystać hak w roli wciągarki. Szykują się tez potyczki na miecze (co wskazuje fragmenty przygotowania do walki z bossem w stacji znajdującej się na Phobosie, księżycu Saturna), powróci również szybkostrzelny karabinek plazmowy.

DOOM Eternal - nadchodzi kolejny FPS z kultowej serii

Karabin bojowy wyposażono w granatnik, jest też odmieniona wizualnie wyrzutnia rakiet. Mapa obrazująca zniszczone miasto na Ziemi ma tym razem znacznie więcej przestrzeni i poziomów - właściwie cała walka rozgrywa się na kilku płaszczyznach, pomiędzy którymi przemieszczamy się za pomocą odskoczni (podobnych do tych z Quake'a, dostępnych już w Doomie 2016), ale są i nowe elementy ułatwiające błyskawiczne poruszanie: wyraźnie oznaczone ścianki wspinaczkowe i wystające gdzieniegdzie rury, które można wykorzystać do przeskoku na odległą płaszczyznę. Zachowano podwójne skoki z poprzedniej części gry.

DOOM - kolejny film Universal Pictures inspirowany kultową grą

Stylistyka mapy rozgrywającej się na Ziemi to niezła mikstura zdewastowanego miasta i organicznych konstrukcji demonów. Dwa z elementów rozgrywki są nowe: ściany do wyburzania oraz kolorowe klucze (tym razem nazywane Gore Key). Ten drugi element to oczywiście powrót do klasyki z lat 90. Poważną zmianą w mechanice rozgrywki mają być Dusze Demonów - co ma sprowadzać się do przejmowania kontroli nad demonami i nawiedzania gier innych graczy w nowym w wcieleniu. Nie znamy oficjalnej daty wydania Doom Eternal, różne źródła wskazują na 28 grudnia tego roku lub zbliżony termin 2019 roku. Wiadomo jedynie, że gra zostanie wydana na PC, Xbox One, PlayStation 4 oraz Nintendo Switch.

Recenzja DOOM PC - Krwawa, szybka i miodna strzelanina

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywka [3]

Źródło: QuakeCon 2018
Twoja ocena publikacji:
88
Liczba komentarzy: 45

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.