AMD Radeon Super Resolution - pochodna FSR, która ma być bezpośrednią odpowiedzią na NVIDIA Image Scaling
Kilka tygodni temu zaktualizowana została technika NVIDIA Image Scaling, która wykorzystuje m.in. algorytmy wyostrzania do ogólnej poprawy jakości obrazu - to opcja przygotowana zwłaszcza dla słabszych kart graficznych. Jeszcze kilka miesięcy Image Scaling wbudowany był w panel NVIDIA Control Panel oraz GeForce Experience. Teraz NVIDIA postanowiła w pełni uwolnić oprogramowanie, dzięki czemu będzie ono znacznie łatwiejsze do implementacji także na innych platformach. Podczas pierwszego pokazu NVIDIA chwaliła się, że w niektórych sytuacjach (np. w grze Necromunda: Hired Gun) wykorzystanie Image Scaling w jakości Ultra Quality ma przynieść lepszą ogólną jakość obrazu (np. poprzez ostrzejsze czcionki na tekstach) oraz wyższą wydajność niż AMD FidelityFX Super Resolution w jakości Ultra Quality. Wygląda na to, że AMD nie zamierza biernie patrzeć, jak NIS staje się popularniejszym rozwiązaniem. Pomóc w tym ma... konkurencyjne rozwiązanie Radeon Super Resolution.
AMD przygotowuje technikę Radeon Super Resolution, która ma być pochodną FidelityFX Super Resolution i konkurencją dla NVIDIA Image Scaling, którego nowa wersja pojawiła się w listopadzie.
NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT
W sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat wspomnianej techniki Radeon Super Resolution, w skrócie RSR. Ma to być pochodna FidelityFX Super Resolution, działająca na bazie identycznego algorytmu skalowania obrazu. Główną różnicą ma być jednak możliwość aktywacji RSR w każdej grze z poziomu sterownika graficznego zamiast ręcznej implementacji w konkretnym miejscu w potoku graficznym. Jedynym wymogiem ma być możliwość uruchomienia gry w trybie ekskluzywnego pełnego ekranu. Obecnie mnóstwo gier korzysta z takiej możliwości, jeśli jednak pojawi się tytuł, który nie umożliwi włączenia tego trybu, nie będzie wówczas możliwości skorzystania z funkcji Radeon Super Resolution.
Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII
Podobnie zatem jak obecna wersja NVIDIA Image Scaling, nie będzie tutaj wymogu wsparcia przez developerów gier. Wszystko będzie się odbywać automatycznie z poziomu sterowników. Według informacji, które uzyskał portal VideoCardz, AMD RSR ma zostać zaprezentowane w styczniu 2022 roku, najpewniej podczas konferencji firmy z ramach targów CES 2022. Mimo że Radeon Super Resolution działa poprzez sterownik, funkcja ta będzie zgodna wyłącznie z kartami graficznymi Radeon opartymi na architekturze RDNA oraz RDNA 2. Mowa zatem o układach Radeon RX 5000 oraz Radeon RX 6000. Niewiadomą pozostaje, czy do tej puli zostaną włączone zintegrowane układy graficzne Radeon 600M, które także wykorzystują architekturę RDNA 2 i będą częścią APU Rembrandt. Więcej o RSR powinniśmy usłyszeć w przyszłym tygodniu.
Powiązane publikacje

Kod źródłowy AMD FSR 4 miał zostać udostępniony w formie Open-source, jednak publikacja plików okazała się pomyłką
79
Limitowany ASUS ROG Matrix GeForce RTX 5090 na 30-lecie firmy. Memory Defroster, ciekły metal i cztery wentylatory
42
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX z serii 50 z niższym MSRP. Jakie modele doczekały się lepszej kwoty sugerowanej?
125
NVIDIA GeForce NOW z odświeżonym planem Ultimate RTX 5080 oraz trybem Cinematic Quality Streaming w dotychczasowej cenie
31