YouTube: Koniec z e-mailami o pojawieniu się nowych filmów
W przyszłym tygodniu nastąpi istotna dla wielu użytkowników serwisu YouTube zmiana. Gigant z Mountain View zmodyfikuje bowiem system powiadomień o nowych filmach na subskrybowanych kanałach. Uściślając – z usługi znikną notyfikacje wysyłane do użytkowników bezpośrednio na ich skrzynki pocztowe. Firma podpiera swoją decyzję tym, że zbyt mało osób otwierało wiadomości zawierające rzeczone informacje. Najpewniej tak właśnie przedstawiają się fakty, natomiast nie do końca rozumiem, dlaczego Google, zamiast sugerować użytkownikom wybranie innej opcji, chce pozbawić niektóre jednostki wyboru. Dodatkowo martwi krótki czas przeznaczony na ewentualną zmianę przyzwyczajeń.
Już w przyszłym tygodniu z serwisu YouTube zniknie opcja powiadamiania użytkowników usługi o nowych filmach przy pomocy wiadomości email.
YouTube uważa, że 720p to nie jest jakość HD. Czy słusznie?
YouTube to potężna baza materiałów wideo, wśród których znajdziemy filmy dokumentalne, rozprawy naukowców, mniej lub bardziej rozwinięte poradniki z przeróżnych dziedzin, a nawet recenzje urządzeń, kosmetyków i samochodów. Naturalnie korzystając z zasobów YT można ograniczać się do wyświetlania treści ze śmiesznymi zwierzętami, choć byłoby to marnotrawstwo potencjału serwisu. Liczba filmów jest tak ogromna, że chcąc nadążyć za nowymi materiałami ulubionych twórców, trzeba śledzić ich poczynania np. poprzez subskrypcję konkretnego kanału. Co, jeśli śledzimy ich kilkanaście lub kilkadziesiąt? Wtedy łatwo przeoczyć niektóre nowości.
Netflix: Filmowe i serialowe premiery VOD na 3 - 9 sierpnia 2020
Z pomocą przychodzą nam notyfikacje. Możemy korzystać z powiadomień w aplikacjach YouTube działających w systemach Android oraz iOS lub polegać na informowaniu o nowych materiałach za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Ostatnią opcją, z której kiedyś chętnie korzystałem, są powiadomienia email. Niestety, Google wyłączy je dokładnie 13 sierpnia, czyli już w przyszłym tygodniu. Firma tłumaczy, że użytkownicy otwierali mniej niż 0,1 proc. wspomnianych wiadomości. Brak popularności stanowił więc główny powód decyzji.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57