Wymagania sprzętowe Homeworld 3 PC. Nie zabraknie Ray Tracingu jak również technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 2
Homeworld 3 to gra, na którą niecierpliwie czekają miłośnicy RTS-ów. Fani gatunku nie byli przez ostatnie lata rozpieszczani. Próżno szukać RTS-ów wydawanych przez większe podmioty. Jednym ratunkiem była scena gier niezależnych, gdzie czasami pojawiały się tego typu produkcje. Wiele wskazuje jednak na to, że Homeworld 3 rzeczywiście ujrzy światło dzienne już w lutym 2024 roku. Opublikowano bowiem szczegółowe wymagania sprzętowe.
Wymagania sprzętowe Homeworld 3 nie są niskie, ale konfiguracja wystarczająca do grania w minimalnych detalach pozytywnie zaskakuje. Nie będzie potrzeba też dużej ilości miejsca na dysku.
Homeworld 3 znacząco opóźniony. Na kontynuację legendarnego cyklu kosmicznych strategii sporo jeszcze poczekamy
Proces produkcyjny najnowszej odsłony kosmicznych RTS-ów trwa od 2019 roku. Fani mogą więc czuć się nieco zaniepokojeni przedłużającym się procesem, jednak oczekiwanie już wkrótce prawdopodobnie dobiegnie końca. Biorąc pod uwagę fakt, że gra osadzona jest w przestrzeni kosmicznej, gdzie teoretycznie nie ma aż tylu skomplikowanych obiektów, wymagania sprzętowe nie są niskie, choć nie jest to oczywiście nowy Crysis. Minimalna specyfikacja pozytywnie jednak zaskakuje. Do rozgrywki w niskich ustawieniach graficznych, w rozdzielczości 1080p, wystarczy Intel Core i5-8600K lub AMD Ryzen 5 3600X, karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1060, AMD Radeon RX 480 lub Intel ARC A380 oraz 12 GB RAM. Z każdym kolejnym progiem wymagania rosną znacząco. Jeśli ktoś planuje rozgrywkę w 4K i epickich ustawieniach graficznych, to powinien zaopatrzyć się w procesor Intel Core i7-13700K lub AMD Ryzen 9 7900X, kartę graficzną GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6900 XT oraz 16 GB RAM.
Wymagania minimalne | Wymagania zalecane | Wymagania wysokie |
Wymagania ultra |
|
Ustawienia graficzne | Niskie | Średnie | Wysokie | Epickie |
Rozdzielczość | 1080p | 1080p | 1440p | 2160p |
Procesor | Core i5-8600K Ryzen 5 3600X |
Core i7-11700K Ryzen 5 5600X |
Core i7-12700K Ryzen 7 5800X |
Core i7-13700K Ryzen 9 7900X |
Karta graficzna | GeForce GTX 1060 Radeon Radeon RX 480 ARC A380 |
GeForce RTX 2070 Radeon RX 5700 ARC A580 |
GeForce RTX 2070 S Radeon RX 6600 XT ARC A770 |
GeForce RTX 3080 Radeon RX 6900 XT |
RAM | 12 GB RAM | 16 GB RAM | 16 GB RAM | 16 GB RAM |
VRAM | 6 GB VRAM | 8 GB VRAM | 8 GB VRAM | 12 GB VRAM |
System operacyjny | Win 10 64-bit Win 11 |
Win 10 64-bit Win 11 |
Win 10 64-bit Win 11 |
Win 10 64-bit Win 11 |
Nośnik pamięci | 40 GB | 40 GB | 40 GB | 40 GB |
Wymagania dla niskiego Ray Tracingu | Wymagania dla wysokiego Ray Tracingu | Wymagania dla ultra Ray Tracingu |
|
Ustawienia graficzne | Ray Tracing niskie | Ray Tracing wysokie | Ray Tracing epickie |
Rozdzielczość | 1080p | 1440p | 2160p |
Procesor | Core i5-10600K Ryzen 5 5500 |
Core i7-12700K Ryzen 7 5800X |
Core i9-14900K Ryzen 9 7950X3D |
Karta graficzna | GeForce RTX 3060 Radeon RX 6650 XT |
GeForce RTX 3080 Radeon RX 6900 XT |
GeForce RTX 4080 Radeon RX 7900 XTX |
RAM | 16 GB RAM | 16 GB RAM | 16 GB RAM |
VRAM | 8 GB VRAM | 12 GB VRAM | 16 GB VRAM |
System operacyjny | Win 10 64-bit Win 11 |
Win 10 64-bit Win 11 |
Win 10 64-bit Win 11 |
Nośnik pamięci | 40 GB | 40 GB | 40 GB |
Falling Frontier - RTS w stylu Homeworld z bardziej realistycznym podejściem do kosmicznego podboju. Prezentacja potyczek
Cieszyć może za to fakt, że Homeworld 3 będzie natywnie obsługiwał techniki upscalingu obrazu NVIDII i AMD. Można zatem liczyć na obecność DLSS 3 (czyli Super Resolution oraz Frame Generation) oraz FSR 2. Będzie dostępny także Ray Tracing. Brak jest informacji, czy wymagania sprzętowe zakładają włączenie którejś techniki upscalingu, ale na pewno pozwoli to zwiększyć znacząco liczbę FPS-ów. W przypadku Ray Tracingu trzeba będzie oczywiście zaopatrzyć się w znacznie lepszy sprzęt. Jeśli ktoś planuje włączyć technikę śledzenia promieni w rozdzielczości 4K, to niezbędny będzie komputer z wyższej półki. Twórcy mówią o procesorach Intel Core i9-14900K lub AMD Ryzen 9 7950X3D oraz kartach graficznych GeForce RTX 4080 lub Radeon RX 7900 XTX. Co więcej, wymagania z włączonym Ray Tracingiem zakładają prawdopodobnie użycie upscalingu obrazu. Zabrakło informacji dotyczącej liczby FPS-ów w poszczególnych ustawieniach. Niezależnie od wybranych detali, gra będzie potrzebowała około 40 GB miejsca na dysku, co nie jest wygórowaną wartością, jak na dzisiejsze standardy.
Powiązane publikacje

STALKER 2: Heart of Chornobyl - GSC Game World wprowadziło wielką aktualizację. Ponad 1700 poprawek w każdym aspekcie gry
55
AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję
9
The Midnight Walk - zapowiedź nowej przygodówki z elementami horroru i skradanki w oryginalnej oprawie graficznej
5
Onimusha: Way of the Sword - efektowna zapowiedź nowej odsłony kultowej serii prosto ze State of Play
3