The Callisto Protocol ze wstępnymi wymaganiami sprzętowymi na PC - zalecana karta to NVIDIA GeForce RTX 2070
W ostatnim czasie w sieci wzmocniły się dyskusje na temat wysokich wymagań sprzętowych debiutujących dopiero co gier (A Plague Tale: Requiem, Gotham Knights), jak również tych które dopiero nadejdą w najbliższym czasie (Silent Hill 2 Remake, Dead Space Remake). Coraz więcej gier tworzonych tylko pod obecną generację będzie z pewnością odznaczać się wysokimi wymaganiami. A jak wygląda sprawa ze zbliżającym się wielkimi krokami The Callisto Protocol? Karta produktu na Epic Games Store daje nam pewne wskazówki w tym temacie.
Epic Games Store opublikował wstępne wymagania sprzętowe gry The Callisto Protocol, której premiera odbędzie się już 2 grudnia.
The Callisto Protocol - wyczekiwana gra z gatunku survival horror wykorzysta Ray Tracing do ulepszonych cieni oraz odbić
Twórcy The Callisto Protocol dość oszczędnie dawkują informacje na temat wymagań sprzętowych. Z tego względu podzespoły podane przez Epic Games Store mogą nie być jeszcze finalnymi wymaganiami sprzętowymi. Dla minimalnych wymagań podano procesor Intel Core i5-7500 oraz kartę graficzną AMD Radeon RX 5500. W przypadku zalecanych ustawień, mowa o procesorze AMD Ryzen 3 1300 oraz karcie NVIDIA GeForce RTX 2070. Wygląda na to, że The Callisto Protocol nie będzie specjalnie wymagający w stosunku do CPU lub w najbliższych tygodniach informacje o koniecznych podzespołach zostaną jeszcze zaktualizowane.
Minimalne wymagania | Zalecane wymagania | |
Procesor | Intel Core i5-7500 | AMD Ryzen 3 1300 |
Karta graficzna | AMD Radeon RX 5500 4 GB | NVIDIA GeForce RTX 2070 8 GB |
Pamięć RAM | 8 GB | 8 GB |
System | Windows 10 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit |
Biblioteki | DirectX 11 | DirectX 12 |
Silent Hill 2 Remake zapowiedziany - grę tworzy polski Bloober Team. Premiera odbędzie się na PC oraz PlayStation 5
The Callisto Protocol przygotowywany jest z myślą o dwóch generacjach. Zadebiutuje na PC oraz konsolach PlayStation 4 i 5, Xbox One oraz Xbox Series. W przypadku obecnej generacji możemy liczyć na obecność trybu wydajności, w którym gracze zagrają w 60 FPS. Horror powstaje w dużej mierze na Unreal Engine 4, aczkolwiek twórcy kilka tygodni temu potwierdzili wykorzystanie pewnych mechanik z nowszego silnika Unreal Engine 5. Nie zabraknie również wsparcia dla Ray Tracingu, który wykorzystano do ulepszenia jakości cieni oraz odbić.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
6
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124