The Callisto Protocol - wyczekiwana gra z gatunku survival horror wykorzysta Ray Tracing do ulepszonych cieni oraz odbić
The Callisto Protocol to jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku, przynajmniej dla osób którzy lubią gatunek survival horror. Gra pod wieloma względami jest bardzo podobna do pierwszej części kultowego Dead Space, przez co już teraz ochrzczoną ją "duchowym następcą Dead Space'a". Twórcy ujawnili kilka ciekawostek związanych z produkcją. Potwierdzono m.in. wykorzystanie śledzenia promieni w czasie rzeczywistym do poprawy jakości oprawy graficznej.
Już w grudniu zagramy w obiecującą grę z gatunku survival horror - The Callisto Protocol. Twórcy potwierdzili, że gra wykorzysta Ray Tracing, a także dodatkowe elementy zaczerpnięte z silnika Unreal Engine 5.
The Callisto Protocol – świetnie zapowiadający się survival horror na pierwszym gameplay'u. Będzie hit?
Twórcy ze studia Striking Distance Studios zdradzili kilka ciekawostek związanych z produkcją The Callisto Protocol. Gra od podstaw była tworzona na silniku Unreal Engine 4, jednak niektóre elementy nie do końca współgrały z wizją twórców na prezentację świata. Mowa m.in. o liczbie świateł generujących poszczególne cienie. Twórcom zależało na zaimplementowaniu ośmiu źródeł oświetlenia, które wpływałyby na generowanie cieni, tymczasem silnik UE4 ograniczony był do co najwyżej czterech takich źródeł. Wprowadzono zatem autorską modyfikację do silnika graficznego o nazwie "Hybrid Ray Traced Shadows", w której szczegóły poszczególnych cieni nakładane są na te fragmenty sceny, które mają znaczenie dla ogólnej jej prezentacji wizualnej.
Dead Space Remake nie zadebiutuje w tym roku. EA Motive potwierdza opóźnienie i prezentuje nowe fragmenty rozgrywki
Oprócz tego Ray Tracing zostanie wykorzystany również do prezentacji bardziej naturalnych odbić na powierzchniach. W połączeniu z ulepszonym cieniowaniem, The Callisto Protocol na maksymalnych detalach powinien zaoferować wysoką jakość oprawy graficznej. Twórcy potwierdzili również, że zaczerpnięto pewne elementy z nowszej wersji Unreal Engine 5 do zmodyfikowanego Unreal Engine 4. Udało się to dzięki współpracy z Epic Games. Nie podano szczegółów tego, co dokładnie wzięto z UE5, aczkolwiek podkreślono, że nie chodzi o system oświetlenia Lumen, który nie do końca pasował do projektu gry. Potwierdzono natomiast, że The Callisto Protocol na premierę będzie obsługiwał również technikę AMD FSR 2.0.