Logitech opracował wirtualną klawiaturę do gogli VR
Jak na razie trudno wyobrazić sobie wykorzystanie gogli VR do kilkugodzinnej pracy nad projektami i dokumentami. Niska rozdzielczość stanowi podstawową przeszkodę. Z drugiej strony wirtualna rzeczywistość daje nam szerokie pole do popisu, tak jak w Tilt Brush, gdzie jedynym ograniczeniem w malowaniu jest nasza wyobraźnia przestrzenna. Jednym z najczęściej spotykanych problemów z goglami jest to, że po ich nałożeniu na głowę trudno odnaleźć w rzeczywistej przestrzeni kontroler bez asysty kolegi. Firma Logitech proponuje autorskie rozwiązanie nazwane Logitech Bridge, które ma w zamyśle połączyć zalety pracy w wirtualnej rzeczywistości z wygodą posługiwania się mechaniczną klawiaturą Logitech G. Do kompletu potrzebne są jeszcze gogle VR oraz HTC Vive Tracker.
Zamknij oczy i odnajdź w pokoju klawiaturę - po założeniu gogli VR mamy do czynienia z podobnym problemem, gdy na przykład polujemy na pada...
Na blogu Vive do 16 listopada 2017 roku zbierane są aplikacje od developerów, którzy chcieliby wziąć udział w pilotażowym programie HTC i Logitecha. Do wzięcia czeka 50 zestawów klawiatur z HTC Vive Trackerem oraz oprogramowaniem. Niewątpliwie, z takim urządzeniem wklepywanie adresów w wirtualnej przeglądarce WWW, z goglami VR na nosie (zakrywającymi szczelnie oczy) stanie się łatwiejsze, zwłaszcza że technika bezwzrokowego i zarazem bezbłędnego pisania na klawiaturze, to sztuka jaką nie każdy potrafi opanować. Generalnie, Logitech Bridge rozwiązuje problem odwzorowania prawdziwej klawiatury w wirtualnej rzeczywistości.
Multikino VR by Samsung - pierwsze w Polsce kino VR
Patrząc nieco w przyszłość i obserwując partnerów Logitecha, którzy współpracują z producentem akcesorów przy projekcie Logitech Bridge, dostrzeżemy m.in. wypowiedzi Joela Penningtona z firmy Autodesk. W praktyce wirtualna reprezentacja klawiatury może okazać się więc bezcenna dla projektantów 3D, tym bardziej że Bridge jest zgodny ze wszystkimi aplikacjami publikowanymi w serwisie SteamVR. Dodatkowo, klawiatura może być przedstawiana w dowolnym opakowaniu, tj. skórki będzie można zmieniać, podobnie jak w niemal już zapomnianym Winampie. Problem w tym, że wirtualna klawiatura może zniknąć z VR, jeśli zapomnimy o naładowaniu baterii Vive Trackera...