Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Logitech opracował wirtualną klawiaturę do gogli VR

Bartłomiej Dramczyk | 04-11-2017 13:30 |

Logitech opracował wirtualną klawiaturę do gogli VRJak na razie trudno wyobrazić sobie wykorzystanie gogli VR do kilkugodzinnej pracy nad projektami i dokumentami. Niska rozdzielczość stanowi podstawową przeszkodę. Z drugiej strony wirtualna rzeczywistość daje nam szerokie pole do popisu, tak jak w Tilt Brush, gdzie jedynym ograniczeniem w malowaniu jest nasza wyobraźnia przestrzenna. Jednym z najczęściej spotykanych problemów z goglami jest to, że po ich nałożeniu na głowę trudno odnaleźć w rzeczywistej przestrzeni kontroler bez asysty kolegi. Firma Logitech proponuje autorskie rozwiązanie nazwane Logitech Bridge, które ma w zamyśle połączyć zalety pracy w wirtualnej rzeczywistości z wygodą posługiwania się mechaniczną klawiaturą Logitech G. Do kompletu potrzebne są jeszcze gogle VR oraz HTC Vive Tracker.

Zamknij oczy i odnajdź w pokoju klawiaturę - po założeniu gogli VR mamy do czynienia z podobnym problemem, gdy na przykład polujemy na pada...

Logitech opracował wirtualną klawiaturę do gogli VR [1]

Na blogu Vive do 16 listopada 2017 roku zbierane są aplikacje od developerów, którzy chcieliby wziąć udział w pilotażowym programie HTC i Logitecha. Do wzięcia czeka 50 zestawów klawiatur z HTC Vive Trackerem oraz oprogramowaniem. Niewątpliwie, z takim urządzeniem wklepywanie adresów w wirtualnej przeglądarce WWW, z goglami VR na nosie (zakrywającymi szczelnie oczy) stanie się łatwiejsze, zwłaszcza że technika bezwzrokowego i zarazem bezbłędnego pisania na klawiaturze, to sztuka jaką nie każdy potrafi opanować. Generalnie, Logitech Bridge rozwiązuje problem odwzorowania prawdziwej klawiatury w wirtualnej rzeczywistości.

Multikino VR by Samsung - pierwsze w Polsce kino VR

Patrząc nieco w przyszłość i obserwując partnerów Logitecha, którzy współpracują z producentem akcesorów przy projekcie Logitech Bridge, dostrzeżemy m.in. wypowiedzi Joela Penningtona z firmy Autodesk. W praktyce wirtualna reprezentacja klawiatury może okazać się więc bezcenna dla projektantów 3D, tym bardziej że Bridge jest zgodny ze wszystkimi aplikacjami publikowanymi w serwisie SteamVR. Dodatkowo, klawiatura może być przedstawiana w dowolnym opakowaniu, tj. skórki będzie można zmieniać, podobnie jak w niemal już zapomnianym Winampie. Problem w tym, że wirtualna klawiatura może zniknąć z VR, jeśli zapomnimy o naładowaniu baterii Vive Trackera...

Źródło: Blog Vive
2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.