Technologia PhysX PBF zapewni realistyczną wodę w grach
AMD ostatnio dość mocno reklamowało swoje nowe technologie m.in.: TressFX zastosowane w Tomb Raider (ciekawe, że pominięto wcześniej Hitmana ;]). Natomiast dla NVIDIA flagowym rozwiązaniem implementowanym w grach wciąż pozostaje silnik fizyki PhysX, który znalazł już zastosowanie w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror's Edge czy Metro 2033. Niedawno zaprezentowano jednak kolejną odmianę PhysX, tym razem odpowiedzialną za bardzo realistyczne generowanie cieczy, oczywiście w czasie rzeczywistym. Technologia Position Based Fluids zostanie uwzględniona w PhysX SDK / APEX, ale żaden deweloper jeszcze nie potwierdził jej wykorzystania w grach, chociaż jest to zapewne kwestia czasu. W rozwinięciu znajdziecie materiał filmowy prezentujący Position Based Fluids w ruchu - trzeba przyznać, że efekt faktycznie wywiera bardzo pozytywne wrażenie. Podobno całość działała w 30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580, ale złożoność sceny jest stosunkowo niewielka (poza wodą)... Zresztą, sami oceńcie...
Źródło: YouTube
Powiązane publikacje

Implant mózgowy BrainGate2 pozwala sparaliżowanym mówić i śpiewać. Technologia UC Davis działa błyskawicznie i dokładnie
9
Doktorant MIT opracował system AI do odrestaurowania obrazów. Jest 66 razy szybszy od tradycyjnych metod konserwatorskich
43
Firma Billa Gatesa TerraPower dostała 650 mln USD od NVIDII i innych na budowę komercyjnego reaktora chłodzonego sodem
73
TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21