Technologia PhysX PBF zapewni realistyczną wodę w grach
AMD ostatnio dość mocno reklamowało swoje nowe technologie m.in.: TressFX zastosowane w Tomb Raider (ciekawe, że pominięto wcześniej Hitmana ;]). Natomiast dla NVIDIA flagowym rozwiązaniem implementowanym w grach wciąż pozostaje silnik fizyki PhysX, który znalazł już zastosowanie w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror's Edge czy Metro 2033. Niedawno zaprezentowano jednak kolejną odmianę PhysX, tym razem odpowiedzialną za bardzo realistyczne generowanie cieczy, oczywiście w czasie rzeczywistym. Technologia Position Based Fluids zostanie uwzględniona w PhysX SDK / APEX, ale żaden deweloper jeszcze nie potwierdził jej wykorzystania w grach, chociaż jest to zapewne kwestia czasu. W rozwinięciu znajdziecie materiał filmowy prezentujący Position Based Fluids w ruchu - trzeba przyznać, że efekt faktycznie wywiera bardzo pozytywne wrażenie. Podobno całość działała w 30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580, ale złożoność sceny jest stosunkowo niewielka (poza wodą)... Zresztą, sami oceńcie...
Źródło: YouTube
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
27
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4