variable graphics memory
AMD Variable Graphics Memory w Ryzen AI Max+ pozwala przydzielać pamięć RAM jako VRAM zaawansowanym modelom AI
Lokalne przetwarzanie zadań związanych ze sztuczną inteligencją staje się nowym standardem w komputerach osobistych. Producenci podzespołów prześcigają się w dostarczaniu coraz większej mocy obliczeniowej bezpośrednio do urządzeń konsumenckich. Rozwój ten otwiera drogę do korzystania z zaawansowanych modeli językowych i generowania obrazów bez konieczności stałego połączenia z internetem i opłacania usług w chmurze.
AMD Fluid Motion Frames 2 i Variable Graphics Memory zadebiutowały na procesorach z serii Ryzen AI 300
Obok powszechnie znanej techniki AMD FSR, na układach graficznych Radeon można aktywować także AFMF 2 oraz VGM. Wszystkie służą zwiększeniu liczby FPS-ów w grach. Do tej pory jednak dwie ostatnie funkcje nie były dostępne na iGPU będącym częścią procesorów AMD Ryzen AI 300 (Strix Point). To jednak zmieniło się wraz z wypuszczeniem kolejnej wersji testowych sterowników Adrenalin. Włączenie omawianych opcji daje dobre rezultaty.



























Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu