Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

c64

Commodore 64 może zostać wykorzystany do wydobywania Bitcoinów. Wydajność jest jednak bardzo słaba

Commodore 64 może zostać wykorzystany do wydobywania Bitcoinów. Wydajność jest jednak bardzo słaba

Moda na kryptowaluty trwa w najlepsze. Widzimy to po ciągle wysokich kursach poszczególnych wirtualnych monet, jak również słabej dostępności kart graficznych oraz ich horrendalnie wysokich cen. Kiedy to się skończy? Trudno powiedzieć, jednak zamiast skupiać się na słabej sytuacji na rynku PC, warto wyciągnąć z tej sytuacji coś pożytecznego. Dla przykładu, do tej pory nikt nie podejrzewał, że kryptowaluty można kopać za pomocą stareńkich konsol do gier, a jak udowodnił pewien modder, jest to...

THEC64 MINI rośnie w oczach i doczekał się sprawnej klawiatury

THEC64 MINI rośnie w oczach i doczekał się sprawnej klawiatury

Na tle rekonstrukcji klasycznych konsol do gier rynek zrewitalizowanych w HDMI retro-komputerów wypad nad wyraz miernie: poza THEC64 MINI – miniaturą komputera C64 z atrapą klawiatury, która i tak nie działa próżno szukać na rynku podobnych rozwiązań, oprócz ZX Spectrum Omni i hobbystycznych projektów, adresowanych dla prawdziwych fanów, którzy odważą się wyłożyć z wymarzoną maszynę jakieś 200 euro (np. C64 Ultimate). Nikt jednak, jak dotychczas (poza Retro Radionics) nie zaoferował fanom marek...

Nintendo blokuje fanowską konwersję Super Mario Bros na C64

Nintendo blokuje fanowską konwersję Super Mario Bros na C64

Firma Nintendo, pomimo swojego przyjaznego imidżu, potrafi być w niektórych kwestiach niezwykle bezwzględna. Szczególnie jeśli chodzi o ich marki i prawa autorskie. I tak w ten sposób japońska firma wymusiła zamknięcie projektów takich, jak MMO w świecie Pokemon, remake Super Mario 64, Zelda Maker, AM2R (remake Metroid 2) i wiele, wiele innych. W samym 2016 Nintendo zablokowało aż 500 fanowskich gier powstałych w oparciu o ich marki. Tym razem do tego grona dołączyła niedawna konwersja Super Mario...

Super Mario Bros na Commodore 64 - konwersja zajęła 7 lat!

Super Mario Bros na Commodore 64 - konwersja zajęła 7 lat!

Być może niektórzy z was nie mieli okazji rozpocząć przygody z gatunkiem platformówek od Super Mario Bros. Posiadacze Commodore 64 musieli zadowolić się klonem gry Nintendo w postaci Giana Sisters. Tytuł ten ukazał się w 1987 ale został szybko wycofany ze sprzedaży. Wbrew popularnemu mitowi, nigdy nie doszło do pozwu sądowego ze strony Nintendo. Japońska firma skontaktowała się jednak z twórcami gry i skłoniła ich do zaprzestania dystrybucji. Tak czy inaczej, seria Giana Sisters doczekała się...

Retromalinka - jak minimalnym kosztem zbudować retro konsolę

Retromalinka - jak minimalnym kosztem zbudować retro konsolę

Od pewnego czasu, na fali nostalgii za klasycznymi grami, konsolami i komputerami jesteśmy częstowani kolejną, odgrzewaną inkarnacją NES-a, SNES-a, C64, PSX-a, Atari VCS i Segi. Większość takich wynalazków wyceniono na kwoty 300-500 zł, za co możemy bez problemu pokusić się o stworzenie własnej maszynki do gier na bazie Raspberry Pi. Co przemawia za samodzielną pracą nad własną Retromalinką? Wygoda i uniwersalność takiego rozwiązania: Raspberry Pi skutecznie udaje kilkadziesiąt różnych platform...

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64

Po raz pierwszy o próbie przeniesienia na ekrany C64 klasycznego dungeon crawlera usłyszeliśmy w 2006 roku. Autorem portu był Andreas Larsson, który przez kolejne trzy lata z prostego dema technologicznego stworzył coś, co na pierwszy rzut oka przypominało Eye of the Beholder. Niestety, prace na pewien czas ustały, jednak pomysł przeniesienia jednej z najlepszych gier w swoim gatunku nie upadł. Właśnie na kilku screenshotach i filmie zobaczyliśmy nową wersję Eye of the Beholder, w którą da się zagrać....

PureRetro: Historia Commodore 64, czyli 8-bitowej legendy

PureRetro: Historia Commodore 64, czyli 8-bitowej legendy

VIC-40, tak brzmiała nazwa kodowa najlepiej sprzedającego się na świecie 8-bitowca. Premierowy pokaz tej maszyny odbył się na CES-ie, w 1982 roku. Kilka miesięcy później ruszyła produkcja Commodore 64. Wykurzył on z rynku swojego poprzednika, VIC-20, namieszał w ówczesnym świecie komputerów, komputerowej rozrywki i wychował całe pokolenia cyfrowych artystów. Do dziś jest najchętniej wspominaną, domową maszynką do gier. Chociaż jego korzenie tkwią głęboko w świecie kalkulatorów i maszyn biurowych,...

PureRetro: kodowanie Commodore 64 w 280 znakach na Twitterze

PureRetro: kodowanie Commodore 64 w 280 znakach na Twitterze

Mamy jeszcze jeden dowód na to, że świat bitów i bajtów C64 rzeczywiście jest miniaturowy. Dla przypomnienia, Commodore 64, najlepiej sprzedający się 8-bitowiec wszech czasów, debiutował w sierpniu 1982 roku. Maszynę wyposażono w procesor MOS Technology 6510 taktowany zegarem 0,985 MHz, 64 KB pamięci RAM, trójkanałowy syntezator dźwięku SID i układ graficzny wyświetlający do 16 kolorów w rozdzielczości 320x200 pikseli. Łącznie C64 wyświetla w trybie tekstowym 25 wierszy po 40 znaków każdy....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.