Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64

Bartłomiej Dramczyk | 31-05-2018 16:00 |

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64Po raz pierwszy o próbie przeniesienia na ekrany C64 klasycznego dungeon crawlera usłyszeliśmy w 2006 roku. Autorem portu był Andreas Larsson, który przez kolejne trzy lata z prostego dema technologicznego stworzył coś, co na pierwszy rzut oka przypominało Eye of the Beholder. Niestety, prace na pewien czas ustały, jednak pomysł przeniesienia jednej z najlepszych gier w swoim gatunku nie upadł. Właśnie na kilku screenshotach i filmie zobaczyliśmy nową wersję Eye of the Beholder, w którą da się zagrać. Zaprezentowana mechanika rozgrywki podpowiada, że projekt jest już mocno rozwinięty - z przeciwnikami można prowadzić walkę, a przedmioty da się zbierać i używać.

Gdyby nośniki danych w latach 80. miały nieco większą pojemność, mierzoną w megabajtach, całkiem prawdopodobnie, że 8-bitowce znacznie dłużej pełniłyby rolę maszyn do gier.

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64 [1]

Adreas Larsson na grupie Dungeon Crawlers poinformował o tym, że wznowił prace nad portem gry dla Commodore 64. Dotychczasowe nośniki danych, dyskietki o pojemności 180 KB okazały się za małe na tak wielki projekt, co spowodowało przeniesienie danych na kartridż zgodny ze standardem Easy Flash, a więc finalna wersja Eye of the Beholder dla C64 zadziała np. uruchomiona na 1541 Ultimate II+. Z muzyką Linusa, wsparciem w konwersji grafiki ze strony Micke'a Baxklunda, grafiką Oliviera Lindau oraz Larsa Verhoffa, odłożony na kilka lat projekt wyraźnie nabrał wiatru w żagle, być może doczekamy się finalnej wersji.

PureRetro: Historia Commodore 64, czyli 8-bitowej legendy

Zaprezentowany na kilku screenshotach z emulatora oraz w postaci krótkiego filmu nagranego smartfonem prototyp Eye of the Beholder nie jest już prostym demem technologicznym i próbą pokazania, że na Commodore 64 da się przenieść potężną grę cRPG. Tym razem widać zarówno elementy interfejsu, proces walki z przeciwnikiem, działające mechanizmy otwierające drzwi oraz elementy fabularne i zaimplementowany, kompletny ekwipunek postaci. Wyraźnie widać też, że do zabawy będzie potrzebne coś więcej, niż cyfrowy joystick - w zaprezentowanym fragmencie gry do zabawy wykorzystano prawdopodobnie mysz (co nie jest standardem w przypadku 8-bitowców). Któż by się spodziewał, że przebój z 1990 roku powróci w takiej formie. Jeśli edycja dla C64 zostanie sfinalizowana, zobaczymy na ekranach klasycznego 8-bitowca prawdopodobnie najładniejszego dungeon crawlera jaki kiedykolwiek powstał.

PureRetro: kodowanie Commodore 64 w 280 znakach na Twitterze

Eye of the Beholder: szykuje się port dla Commodore 64 [4]

Źródło: Indie Retro News
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.