Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Arkadiusz Bała | 16-10-2016 11:00 |

Powstaje remake Castlevanii na Unreal Engine 4Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia swoich ulubionych klasyków. Taki los spotkał właśnie pierwszą część serii Castlevania, którą internauta ukrywający się pod nickiem dejawolf próbuje odtworzyć za pomocą silnika Unreal Engine 4. Gotowi by ponownie wziąć bicze w dłoń i wyruszyć na spotkanie hrabiego Drakuli?

Twórcy udało się zachować klimat oryginału, a wiele wskazuje na to, że w skończonej grze także gameplay będzie wierną adaptacją klasyka z NESa.

Na wstępie uprzedzamy - projekt jest na bardzo wczesnym stadium zaawansowania i zapewne minie jeszcze dużo czasu zanim (oraz o ile) ujrzymy ostatni poziom. Póki co na stronie developera (LINK) można znaleźć wersję alpha gry, na którą składa się pierwszy oraz fragment drugiego poziomu. Co prawda na chwilę obecną wiele elementów nie zostało jeszcze zaimplementowanych, zdarza się także sporo błędów, ale całość wygląda całkiem obiecująco. Twórcy udało się zachować klimat oryginału, czego nie można powiedzieć np. o oficjalnym remake'u Castlevania: Rondo of Blood autorstwa Konami. Wiele wskazuje na to, że w skończonej grze także gameplay będzie wierną adaptacją klasyka z NESa. Jak na jednoosobowy nieoficjalny projekt wygląda to po prostu dobrze.

Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

Powstaje remake Castlevanii na Unreal Engine 4 [1]

Teraz jednak czas na przykre zderzenie z rzeczywistością. Trzymamy mocno kciuki za powodzenie projektu, jednak nie wydaje się zbyt realne, że jego finalna wersja ujrzy światło dzienne. Nie jest to pierwsza inicjatywa tego typu, o której można było ostatnimi czasy przeczytać w internecie. Warto przypomnieć chociażby próby odświeżenia przez fanów takich klasyków jak Metroid 2, Resident Evil 2 czy Metal Gear Solid. Praktycznie wszystkie tego typu projekty kończą się na jeden z dwóch sposobów: właściciele praw do oryginału składają twórcy remake'u propozycję nie do odrzucenia albo developer uświadamia sobie, że podjął się zadania przerastającego jego możliwości. Z całego serca życzymy dejawolfowi, żeby tym razem tak nie było, ale póki co raczej nie warto robić sobie przesadnych nadziei.

Tatooine z Gwiezdnych Wojen odtworzone na Unreal Engine 4

Źródło: TweakTown
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.