.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Kingdom Come: Deliverance - Aktualizacja goni aktualizację

Przemysław Banasiak | 11-03-2018 18:30 |

Kingdom Come: Deliverance - Aktualizacja goni aktualizacjęKingdom Come: Deliverance to gra, która momentalnie kupiła serca graczy lubujących się w klimatach średniowiecza, symulacji i otwartego świata. Wreszcie bowiem dostali rozbudowany tytuł cRPG, który pozbawiony jest magii i istot mitycznych. A wszystko to doprawione całkiem ładną grafiką. Niestety, nie ma róży bez kolców i Czesi dotrzymali tradycji. KCD bowiem w dniu premiery straszył całym zatrzęsieniem błędów oraz diabelnie spartaczoną optymalizacją (i to nawet po zubożeniu graficznym względem wersji alfa!). Wysokimi ustawieniami mogli cieszyć się tylko posiadacze topowych kart graficznych i to najlepiej sparowanych z procesorami Intela. Kilka dni temu wyszła jednak spora (nieudana) poprawka, a następnie aktualizacja poprawki i... kolejna też jest już w drodze.

Jeśli notujecie jakieś inne, nowe anomalie w grze to spowodowane one są prawdopodobnie niekompatybilnymi, acz popularnymi modyfikacjami.

Kingdom Come: Deliverance - Aktualizacja goni aktualizację [1]

Recenzja Kingdom Come: Deliverance - Rycerze, wieśniacy i babole

Wszyscy gracze już od premiery Kingdom Come: Deliverance wyczekiwali zapowiedzianej aktualizacji z numerem 1.3, która miała umożliwić komfortową grę bez spadków FPSów nie tylko posiadaczom procesorów Intel Core i5 lub i7 i kart graficznych NVIDIA Geforce GTX 1080 (Ti) lub AMD Raden RX Vega. Jak obiecano, tak zrobiono i dwa dni temu, a dokładniej 9 marca , została ona upubliczniona. Lista zmian była naprawdę okazała, a twórcy nie tylko popracowali nad optymalizacją, ale również poprawili sporo zgłoszonych błędów i dodali kilka nowych funkcji:

  • Gra posiada teraz funkcję „Zapisz i wyjdź”.
  • Zapisywanie gry jest mniej zawodne, stan gry powinien zostać zachowany nawet podczas zawieszenia się aplikacji.
  • Optymalizacja wydajności:
    1. Poprawiono przełączanie się poziomu szczegółowości tekstur.
    2. Zredukowano stuttering w niektórych obszarach.
    3. Nieznacznie poprawiono płynność FPS na Vsync 30. (Głównie na konsolach)
  • Poprawiono wyłamywanie zamków:
    1. Nowy interfejs ułatwiający utrzymanie odpowiedniego miejsca.
    2. Poziom „łatwy” i „bardzo łatwy” jest prostszy dla graczy korzystających z kontrolera.
  • Poprawiono kradzież kieszonkową:
    1. Gracz nie zostanie złapany, jeśli przerwie minigrę na samym początku.
    2. Wskaźnik ryzyka jest zdecydowanie dokładniejszy.
  • Stół alchemiczny nie wyrzuca już gracza w powietrze.
  • Ostatnia misja z Lordem Caponem jest teraz widoczna na mapie, kiedy jest gotowy, aby ci ją przypisać.
  • Koń gracza nie powinien się już tak często blokować podczas przeskakiwania przeszkód.
  • Ekwipunek konia będzie czyszczony wraz ze sprzętem gracza podczas zażywania kąpieli.
  • Spoglądając na łóżko gracz dowie się, czy drzemka zapiszę postęp gry.
  • Gracz może iść spać bez uprzedniego siadania na łóżku.
  • Podnoszenie umiejętności skradania się przy przeciwnikach jest teraz bardziej wyważone.
  • Skradanie się pośród śpiących NPC jest teraz łatwiejsze.
  • Część skrzyń z bardzo dobrym łupem, które umiejscowione były w łatwo dostępnych miejscach została usunięta.
  • Grzyby jaskiniowe są teraz możliwe w wielu innych, wilgotnych miejscach.
  • Gracz nie może już automatycznie tworzyć mikstur, których nie wykonał w przeszłości ręcznie przynajmniej raz.
  • Niemiecki dubbing nie będzie już ucinany w połowie zdania podczas cutscenek.
  • Poprawiono siłę gracze w późniejszych etapach gry:
    1. Część umiejętności, która była zbyt potężna została pogorszona.
    2. Bronie mniej skalują się ze statystykami
    3. Od teraz zdecydowanie trudniej zabić wysokopoziomowe postacie jednym ciosem. (Chyba, że nie posiadają hełmu)
  • Inne poprawki systemu walki:
    1. Naprawiono błąd z nieplanowanym atakiem.
    2. Poprawiono zdolności strzeleckie AI.
    3. Strażnicy reagują na walkę agresywniej.
    4. Wiele, wiele innych mniejszych poprawek
  • (Tylko dla PC) Możliwe jest wybranie różnych typów anti-aliasingu.
  • (Tylko dla PC) Możliwe jest ustawienie VSync na 30 lub 60 FPS oraz całkowite wyłączenie.
  • (Tylko dla PC) Dostępna jest usługa Steam Cloud.
  • Ponad 300 poprawek błędów w różnych zadaniach.
  • Poprawiono równomierne obciążanie procesora.
  • Dodano tureckie napisy.

Test wydajności Kingdom Come: Deliverance - Jesień średniowiecza

Jak widać lista jest naprawdę obszerna, zwłaszcza że sporo zmian zostało skonsolidowanych do pojedynczych podpunktów. Jednak aktualizacja nie była idealna i dzień później do pobrania dostępna była już wersja 1.3.1. Poprawiała ona dodatkowo wydajność na niektórych procesorach, ale... psuła ustawienia graficzne. A dokładnie nowo dodane funkcje zaawansowane, Czesi obiecali więc szybką poprawkę poprawki poprawki (ta...) w postaci aktualizacji 1.3.2. Do tej pory radzi się, by nie grzebać w nowych ustawieniach. Co więcej, jeśli notujecie jakieś inne, nowe anomalie w grze to spowodowane one są prawdopodobnie niekompatybilnymi, acz popularnymi modyfikacjami i radzi się je odinstalować. Dodatkowo zapowiedziano już patch 1.4, który skupi się na optymalizacji wydajności. Głównie w postaci lepszego wykorzystania wszystkich dostępnych rdzeni i wątków procesora. A jak to wygląda u was po ostatnich aktualizacjach?

Twoja ocena publikacji:
31
Liczba komentarzy: 51

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.