Gracze do wirtualnej rzeczywistości wybierają sprzęt Intel i NVIDIA
Od wielu, wielu lat w komputerowym świecie na forach, stronach i sklepowych komentarzach prowadzone zawsze są dwie wojny - AMD kontra Intel oraz AMD versus NVIDIA. Który produkt jest wydajniejszy w grach? Który w zastosowaniach profesjonalnych? Ten starzeje się lepiej! A ten ma lepsze wsparcie zaraz po premierze! Ten jest chłodniejszy! Ten zużywa mniej mocy! I tak dalej, i tak dalej - często w bardziej niecenzuralnej formie. Ale czy zastanawialiście się kiedyś jak to wygląda na rynku wirtualnej rzeczywistości? Cóż, znamy na to odpowiedź. Zgodnie z ostatnimi statystykami sprzętowymi od Oculus Rifta w przypadku VRu czołowe miejsca zajmują produkty Zielonych i Niebieskich, Czerwoni zaś stanowią ledwie margines.
Jedyny procesor od AMD, który znalazł się w TOP 15 to... AMD FX 8350.
Z wizytą w studiu SUPERHOT Team. Rozmowa o fantomatyce
Opisywane dzisiaj informacje pochodzą z oficjalnej strony Oculusa i zebrane zostały anonimowo wśród użytkowników gogli w przeciągu ostatnich 28 dni, licząc od 18 marca wstecz. Zacznijmy od wiecznie gorącego tematu kart graficznych, tutaj w ogólnym rozrachunku wygrywają układy NVIDII posiadając 92,2% udziałów kontra 7,8% dla AMD. Pierwsze 10 najpopularniejszych jednostek to same GeForce z serii 1000 i 900, a dopiero na 11 i 12 miejscu znajdują się Radeony RX 480 i RX 580. Używane karty w większości przypadków (42,2%) wyposażone są w 8 GB pamięci VRAM, 4 GB (21,2%) lub 6 GB (16%). Pozostałe wartości nie przekraczają 10%.
GeForce Partner Program - NVIDIA zadaje AMD cios poniżej pasa
Nieco lepiej AMD ma się na rynku procesorów, zajmując dla siebie 10,9% versus 89,1% dla Intela. Patrząc jednak na konkretne procesory, Czerwone CPU znajduje się dopiero na 13 miejscu z... sześcioletnim AMD FX 8350 posiadającym 2,1% udziałów. Wyższe miejsca zajmują jednostki Niebieskich z 4, 6, 7 i 8 generacji. Królem zaś jest Intel Core i7 6700K z 9,8% udziałów. Na koniec zostają jeszcze smaczki w postaci preferowanego systemu operacyjnego, gdzie do czynienia mamy z samym Windowsem. Pierwsze miejsce należy do wersji Windows 10 z 94,2% użytkowników, drugie zajmuje Windows 7 z 4,4% i trzecie Windows 8.1 z 1,4%. Dodatkowo gracze grają przeważnie na obszarze o wielkości 2-2,5 metra na 1,5-2 metra, a nieco mniejsza grupa decyduje się na pole gry o wielkości 1-1,5 metra na 1-1,5 metra.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
3
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7