EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka
Polityczny i medialny zarazem szum dotyczący kontrowersyjnych loot boksów znów nabiera tempa. Można uznać, że punktem zwrotnym w całej tej sprawie była afera dotycząca skrzyń z łupem w grze Star Wars Battlefront II z 2017 roku. Stąd wkrótce wziął się projekt ustawy, która zakazywała umieszczania w grach zarówno loot boksów jak i mikrotransakcji, jeśli dana produkcja byłaby przeznaczona dla osób nieletnich. Teraz Electronic Arts (a dokładniej Kerry Hopkins, wiceprzewodnicząca ds. prawnych i rządowych w EA) w rozmowie z brytyjskim Komitetem ds. Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu stwierdziło, że loot boksy są zupełnie etyczne, dają mnóstwo frajdy, a element zaskoczenia można porównać do rozpakowywania jajka-niespodzianki.
EA w rozmowie z brytyjskim Komitetem ds. Cyfryzacji stwierdziło, że loot boksy są zupełnie etyczne, dają mnóstwo frajdy, a element zaskoczenia można porównać do rozpakowywania jajka-niespodzianki.
Brendan O’Hara, ze Szkockiej Partii Narodowej powiedział, że dowody wskazują na bliski związek między loot boksami, a hazardem, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi młodzież. Następnie poprosił Kerry Hopkins, a także przedstawiciela Epic Games, który również był obecny, aby podjąć dyskusję także o grze Fortnite. Nie nazywamy ich skrzyniami z łupami (loot boxes) - powiedziała Hopkins, dodając, że zamiast tego wyrażenia, EA nazywa skrzynie jako "mechanika zaskoczenia" (surprise mechanics). W dalszym przemówieniu porównała loot boksy do zabawek, które potrafią zaskoczyć jak Kinder Niespodzianka czy Hatchimals.
Hopkins wyraźnie zaznaczyła, że ów "mechanizm zaskoczenia" w żadnym wypadku nie zakrawa na hazard i nie zgodziła się, że istnieją jakiekolwiek dowody, aby stosowanie tych mechanizmów prowadziło do hazardu. Wyraziła także swoje niezadowolenie z ustaw dotyczących loot boksów, jakie przyjęła Holandia i Belgia, mimo iż musiała się do tych rynków dostosować. Przypomnijmy, że na początku tego roku Epic usunął losowy przedmiot z kupowanych skrzynek w trybie Save the World. W rozmowie, przedstawiciel Epic Games zauważył, że branża może zrobić jeszcze więcej. Pomimo uległości ze strony Epic, Electronic Arts wciąż jest nieugięte: Nie sądzę, abyśmy zgodzili się co do tego, że gry są uzależniające - powiedziała Hopkins - Powiedziałabym raczej, że Electronic Arts jest bardzo odpowiedzialną firmą.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32