W Google Discover pojawią się treści z YouTube i Instagrama. Google zmieni oblicze popularnej sekcji z wiadomościami
W celu zapoznania się z nowymi wiadomościami lokalnymi lub ze świata można skierować się dziś w stronę telewizji, radia, a także Internetu. W przypadku każdego z tych medium można dokonać kolejnego wyboru, który będzie dotyczyć samego źródła informacji. W internetowym świecie możemy liczyć na agregatory wiadomości, które są w stanie nam podsuwać materiały mogące nas zainteresować. Do takich należy Discover, którego funkcjonalność wkrótce się zwiększy.
Google ogłosiło zmiany, jakie wkroczą do sekcji Discover. Mogą ją kojarzyć głównie użytkownicy Androida, gdyż na smartfonie nierzadko wystarczy przejść do pierwszego pulpitu, aby trafić do tego kącika z wiadomościami.
Salvino Fidacaro/Unsplash (edytowane)
Wiadomości Google pozwolą sprawdzić, czy RCS-y trafiają tylko do właściwej osoby. Nadchodzi nowa metoda weryfikacji
"Discover to część wyszukiwarki Google, która wyświetla użytkownikom treści związane z ich zainteresowaniami na podstawie ich Aktywności w internecie i aplikacjach" - tak omawiane rozwiązanie przedstawiają twórcy. Zapewne całkiem spora część użytkowników jest dobrze zaznajomiona z tą sekcją, w której dotychczas mogliśmy zobaczyć wiadomości z różnych portali. W nadchodzących tygodniach będzie tam można znaleźć materiały w innej formie i ze źródeł, które do tej pory nie były dostępne. Mowa tu o postach z portalu X i Instagram, czy też krótkich wideo z serwisu YouTube (Shorts). Według badań przeprowadzonych przez Google, taka mieszana zawartość pomiędzy artykułami była dobrze odbierana przez użytkowników. Z biegiem czasu do tej sekcji trafią także materiały z innych źródeł.
Nowość w aplikacji Wiadomości Google. Od teraz można cofnąć wysłaną wiadomość przez protokół RCS
Do tego kartę Discover będziemy mogli bardziej spersonalizować. Przy omawianych materiałach pojawi się bowiem przycisk Follow, dzięki któremu będziemy mogli śledzić treści wstawiane przez danego twórcę lub wydawnictwo. Przed dokonaniem takiego wyboru będziemy mogli nacisnąć nazwę, aby pokrótce zapoznać się z profilem takiej osoby lub firmy. Discover będzie rozbudowywany o kolejne możliwości, a samo Google informuje, że skupia się na tym, aby "pomóc wydawcom i twórcom w nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami w sekcji Search", czyli poprzez samą wyszukiwarkę Google.
Źródła: The Verge, Google, Grafika mobilna: Markus Winkler/Unsplash, Ikona: Wikimedia Commons
Powiązane publikacje

GNOME 49 oficjalnie. Nowa odsłona środowiska graficznego dla Linuksa ma większe możliwości i lepiej obsługuje HDR
3
OpenAI GPT-5-Codex. Specjalistyczny model do autonomicznego kodowania z dynamicznym czasem myślenia i integracją GitHub
8
Google Gemini 2.5 Deep Think rozwiązał problem matematyczny, którego nie rozgryzł żaden zespół ludzi podczas ICPC 2025
17
Twoja prywatność w sieci stała się towarem. Zobacz, jak rośnie potęga rynku, który ma ją chronić przed hakerami i korporacjami
23