Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

ARM: Procesory mobilne w ciągu dwóch lat dogonią konsole do gier

Arkad | 18-02-2016 11:26 |

Android CPU iconO ile konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3 były pod pewnym względem udanymi maszynami wyróżniającymi się na tle desktopów, o tyle zaprezentowane pod koniec 2013 roku modele Xbox One i PlayStation 4 nie zrobiły większego wrażenia na posiadaczach pecetów. Dlaczego? Wszystko ma związek z wydajnością - obecna generacja konsol do gier nie jest w stanie dogonić komputerów PC średniej klasy, nie wspominając o jeszcze szybszych maszynach. Rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli przy 60 klatkach na sekundę nie stała się standardem, a deweloperzy wciąż walczą o uzyskanie dobrego stosunku jakości grafiki do płynności. Jeszcze do niedawna mało kto spodziewał się, że producenci jednostek mobilnych zaczną porównywać swoje procesory do APU wykorzystywanych w obecnej generacji konsol. Okazuje się, że firma ARM chce podgrzać atmosferę ciekawą zapowiedzią.

W zapowiedzi firmy ARM nie ma wcale nic dziwnego.

Znana korporacja stojąca za szeroko wykorzystywanymi rdzeniami dla jednostek mobilnych podczas swojej prezentacji, że do 2018 roku procesory wykorzystywane w smartfonach i tabletach będą w stanie dogonić Xbox One i PlayStation 4 pod względem wydajności dla gier - deweloperzy mają otrzymać taką moc obliczeniową, która pozwoli im na zaoferowanie podobnej jakości grafiki, co w przypadku wspomnianych konsol. ARM przypomina także o tym, że flagowe jednostki SoC jeżeli chodzi o renderowanie 3D są już mocniejsze od procesorów w Xbox 360 i PlayStation 3.

Dlaczego tak ważne jest porównywanie wydajności smartfonów i konsol do gier? Urządzenia mobilne stały się ważnymi platformami dla deweloperów, bowiem gracze przynoszą ogromne zyski nawet wtedy, gdy nie trzymają w rękach pada - w naszym otoczeniu popularność rozgrywki mobilnej nie jest być może tak łatwa do dostrzeżenia, jak chociażby w Azji, jednakże widać rosnące znaczenie smartfonów i tabletów dla graczy.

Warto pamiętać, że porównywanie urządzeń mobilnych do konsol nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać - moc obliczeniowa to nie wszystko. Dochodzi do tego komfort rozgrywki, ilość dostępnych funkcji i oczywiście... czas pracy na baterii. Pod koniec 2017 roku ma zostać dogoniony Xbox One oferujący moc obliczeniową 1,23 TFLOPs, natomiast kilka miesięcy później pod presją jednostek mobilnych ma paść także PlayStation 4 z teoretyczną mocą 1,84 TFLOPs.

Smartfony mogą posłużyć jako platformy VR.

Warto spojrzeć na ten temat szerzej - czy przyszłe urządzenia mobilne mogą służyć do rozgrywki w klasycznym znaczeniu? Wcale nie. Już teraz mamy do czynienia z pierwszymi próbami wykorzystania smartfonów w technologii wirtualnej rzeczywistości, a mowa tutaj oczywiście o Samsung Gear VR. Wymagania techniczne VR są spore, więc rosnąca wydajność jednostek mobilnych jest podstawą rozwoju tego segmentu. Jakby nie patrzeć, urządzenia mobilne będą w przyszłości bardzo ważną platformą dla graczy i żaden producent nie będzie chciał ich zaniedbać.

Źródło: SweClockers
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 31

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.