Redfall w momencie premiery nie zaoferuje rozgrywki w 60 FPS na konsolach Xbox Series
Microsoft wspólnie z Bethesdą pomału przygotowują się do premier swoich nadchodzących produkcji na 2023 rok. Zanim jeszcze na rynek trafi ta najbardziej oczekiwana gra - Starfield - posiadacze komputerów oraz konsol Xbox Series będą mogli rzucić okiem na Redfall, czyli najnowszą produkcję studia Arkane, znanego chociażby z serii Dishonored. Dotychczasowe materiały nie wzbudzały jakiś przesadnie pozytywnych opinii (choć nie zmienia to faktu, że Redfall z wampirami w roli głównej może okazać się niezłym kawałkiem kodu), a najnowsza informacja nie spodoba się osobom grającym na konsolach Xbox.
Studio Arkane poinformowało, iż nadchodząca gra Redfall nie zaoferuje trybu rozgrywki w 60 FPS-ach na konsolach Xbox Series. Odpowiedni tryb Performance pojawi się w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Karty NVIDIA GeForce RTX 4000 oraz laptopy z układami Ada Lovelace z nową promocją - do zgarnięcia Redfall Bite Back Edition
Redfall zadebiutuje już na początku maja na PC oraz konsolach Xbox Series. Jest to jeden z pierwszych tytułów od Microsoftu, które nie pojawią się na starszych konsolach Xbox One. Na kilka tygodni przed premierą, studio Arkane podzieliło się informacjami na temat trybów działania na konsolach Xbox Series. W przypadku tańszego i słabszego Xbox Series S możemy liczyć na grę w rozdzielczości 2560 x 1440 przy 30 klatkach na sekundę. W przypadku znacznie mocniejszego Xbox Series X otrzymamy natywną rozdzielczość 4K i również 30 FPS-ów. W przypadku obu konsol, w momencie premiery otrzymamy wyłącznie tryb Quality.
Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
— Redfall (@playRedfall) April 12, 2023
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date. pic.twitter.com/NLaGsMbwdW
Redfall - wampiry kontratakują. Arkane prezentuje otwarty świat i rozgrywkę w nowej grze dla PC oraz konsol Xbox Series
Tryb Performance, umożliwiający grę w 60 klatkach na sekundę i niższej rozdzielczości, zostanie udostępniony w bliżej nieokreślonej przyszłości. Nie da się ukryć, że to dość zaskakująca wiadomość. Biorąc pod uwagę fakt, że gra nie była tworzona z myślą o starszych konsolach Xbox One ani na konkurencyjnym PlayStation 5, mogliśmy liczyć że nie będzie problemu z odpowiednim przygotowaniem produkcji przed premierą. Z kolei na PC gracze będą musieli liczyć się z innym problemem (o ile są uczciwi) - mowa o znienawidzonym już zabezpieczeniu antypirackim Denuvo, które będzie zaimplementowane w grze od chwili premiery.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5