Polski student rozwiązał odwieczny problem z gniazdem USB
Ile razy zdarzyło Wam się nieodpowiednie włożenie wtyczki USB, czyli zamiana strony ze złączami w takie samo ułożenie w gnieździe? Problem nie jest być może powodem powstawania uszkodzeń lub innych niedogodności, jednak spotykamy się z nim odkąd zaczęto szeroko stosować gniazda USB w komputerach osobistych. Z prostej matematyki wynika, że szansa na odpowiednie włożenie wtyczki jest taka sama, jak w przypadku odwrotnego ułożenia styków. W życiu cała sprawa się komplikuje, gdyż zdecydowanie częściej trafiamy na niewłaściwą stronę... Dlaczego tak jest? Tego nie wiemy, jednakże znamy już odpowiedź na cały problem udzielony przez naukowców, a dokładniej polskiego studenta. Jędrzej Blaut, czyli student Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie znalazł rozwiązanie problemu dotykającego prawie każdego użytkownika komputera.
Modyfikacja portu USB montowanego w komputerze pozwala na bezproblemowe wkładanie wtyczki bez martwienia się o odpowiednią stronę wewnętrznego złącza. Wynalazek opiera się na elastycznej konstrukcji portu USB, który ulega odpowiedniemu ułożeniu złącza przy podłączaniu urządzenia. Nowość jest kompatybilna ze wszystkimi generacjami portu USB, zaś pierwsza modyfikacja może nas czekać przy premierze standardu USB 4.0. Wynalazek polskiego studenta zdobył złoty medal z wyróżnieniem na 41. Międzynarodowej Wystawie Wynalazczości, Nowoczesnej Techniki i Wyrobów, która odbyła się w dniach od 10 do 14 kwietnia w Genewie.
Wynalazca "Podatnego gniazda USB" - Jędrzej Blaut (pierwszy z prawej)
Źródło: AGH
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
27
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4