NVidia prezentuje nowy algorytm AA na GPU Kepler - TXAA
Kto z Was lubi oglądać obiekty 3D, których krawędzie wyglądają jak pogryzione przez psa? Takie zjawisko występuje w każdej grze, gdyż karty graficzne bez odpowiedniego algorytmu nie potrafią "narysować" linii, które byłyby wyświetlane jako idealnie proste. Oczywiście istnieją różne metody Anti Aliasingu, które radzą sobie z problemem lepiej lub gorzej. NVidia planuje wprowadzić nową technologię zwaną TXAA, która zadebiutuje razem z kartami graficznymi Kepler. Nowy standard ma oferować wygląd na poziomie 16X MSAA, lecz jego wydajność ma być znacznie lepsza. NVidia porównuje obciążenie karty graficznej do algorytmu 2X MSAA, więc możemy spodziewać się niezłej nowości. Gracze otrzymają do wyboru dwa standardy - TXAA(1) oraz TXAA2. Ten drugi ma zaoferować wygładzanie krawędzi na poziomie wyższym, niż 16X MSAA. Jednocześnie wydajność grafiki ma oscylować w granicach 4X MSAA.
Do czasu natywnego wsparcia standardu przez gry, użytkownik będzie mógł go włączyć poprzez panel kontroli NVidia. "Zieloni" zaprezentowali również technologię Adaptive V-Sync oraz nową wersję 3D Vision Surround. Jak widać, NVidia nieźle przygotowała się na premierę nowych kart graficznych Kepler. Użytkownicy otrzymają różne nowinki, które powinny sprawdzić się w grach.
(kliknij, aby powiększyć)
Źródło: TechPowerUP
Powiązane publikacje

Architektura AMD UDNA da konsolom PlayStation 6 i kolejnemu Xbox spory wzrost wydajności w Ray Tracingu oraz AI
35
Nowa generacja kart graficznych AMD Radeon będzie wspierać porty HDMI 2.2, choć nie w najwyższym standardzie
91
AMD Radeon AI Pro R9700 z architekturą RDNA 4 i 32 GB VRAM. Specyfikacja pierwszej karty przeznaczonej do obliczeń AI
22
NVIDIA GeForce RTX 5050 Laptop GPU z pierwszymi testami wydajności. Jest trochę wydajniej niż w GeForce RTX 4050 Laptop
20