NVIDIA ogłasza program VR Ready dla PC i kart graficznych
Kilka dni temu oficjalnie rozpoczęliśmy 2016 rok. Przez kolejne miesiące mamy być świadkami kilku ważnych premier na rynku podzespołów komputerowych, ale nie możemy zapominać także o innych ważnych technologiach. Wiele wskazuje na to, że już za chwilę swoją rynkową drogę rozpocznie na dobre technologia wirtualnej rzeczywistości, a wszystko to za sprawą zbliżającej się premiery pierwszego konsumenckiego zestawu Oculus Rift. Wspomniane gogle do działania potrzebują wydajnego komputera PC, więc producenci tacy jak NVIDIA, AMD oraz Intel coraz baczniej przyglądają się rosnącemu segmentowi VR. Zdaje się, że jednym z aktywniejszych producentów jest właśnie NVIDIA, która ujawnia coraz więcej informacji na temat swoich projektów związanych z VR.
Producenci GPU są coraz bardziej zainteresowani technologią VR.
Na naszym portalu publikowaliśmy ostatnio informacje dotyczące bibliotek NVIDIA GameWorks VR, które mają pomóc deweloperom w opracowywaniu wydajnych projektów obsługiwanych przez urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Okazuje się, że NVIDIA potrzebowała kilku dni, aby ponownie przypomnieć o swoim istnieniu producentom oraz sympatykom technologii VR. Właśnie startuje nowy program o nazwie GeForce GTX VR Ready - łatwo się domyślić, że "zieloni" chcą w ten sposób promować urządzenia oraz podzespoły pozwalające na komfortową obsługę wirtualnej rzeczywistości.
Założenia są podobne, co w przypadku zapomnianego projektu NVIDIA 4K Battlebox - komputery oraz karty graficzne z emblematem GeForce GTX VR Ready mają bez problemu radzić sobie m.in. z nadchodzącymi goglami Oculus Rift lub HTC Vive. Zgodnie z informacjami widniejącymi na oficjalnej witrynie NVIDII, komputery spełniające wymagania programu powinny zostać wyposażone w karty graficzne z serii GTX 970, GTX 980, GTX 980 Ti lub Titan X. Niższe modele zdaniem NVIDII (i Oculusa) mogą mieć problemy z odpowiednią obsługą wirtualnej rzeczywistości - znaczki VR Ready mają także otrzymywać notebooki z odpowiednio wydajnymi podzespołami.
Warto wspomnieć, że jakiś czas temu firma Oculus ogłosiła własny program o nazwie Oculus Ready - w tym przypadku również chodzi o "nagradzanie" producentów sprzętu komputerowego, którzy wprowadzają na rynek urządzenia spełniające wymagania zestawu Oculus Rift. Więcej informacji na temat Oculus Ready znajdziecie pod tym linkiem:
Oculus Ready - Nowy program dla producentów komputerów PC
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
8
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22