Microsoft oskarżony o kradzież pomysłu z 1996 roku
Wielkie firmy mają to do siebie, że bardzo często kopiują rozwiązania zaprojektowane przez innych deweloperów i potem przedstawiają je jako swoje. Niestety prawo patentowe pozwala na tego typu zagrania i tutaj liczy się tylko zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Często korporacje potrafią składać wnioski patentowe dotyczące naprawdę absurdalnych rzeczy tylko po to, aby potem sądzić się z innymi firmami i pobierać pieniądze od konkurencji za wykorzystanie patentu. Największą firmą, które korzysta z przywilejów prawa patentowego jest oczywiście Apple, ale inne firmy również mają sporo za uszami. Korporacja z Redmond także nie może pochwalić się zbyt dużą przejrzystością w tym temacie...
Rob Morris, szef byłej firmy V_Graph uruchomił kampanię w serwisie Indiegogo, której celem jest udowodnienie, iż firma Microsoft ukradła jego pomysł. Sprawa jest dosyć stara, ponieważ sięga 1996 roku, kiedy to firma V_Graph stworzyła coś takiego jak Web Widgets - technologię, która umożliwiała osadzanie w tworzonych aplikacjach interaktywnych elementów.
To nie pierwsza taka sytuacja.
Nowy pomysł został przedstawiony firmie Microsoft, jednak nie była ona zainteresowana zakupem tej technologii. Od tamtego czasu firmie V_Graph nie wiodło się najlepiej, gdyż zaczęła chylić się ku upadkowi, jednak Microsoft kilka miesięcy później zaprezentował najnowszą odsłonę swojej przeglądarki Internet Explorer 3, w której... została zaimplementowana technologia bardzo podobna do Web Widgets. Dodatkowo w 1997 roku wpłynął patent, który opisywał technologię praktycznie identycznie jak Rob Morris. Według szefa nieistniejącej już firmy, ta technologia pomogła korporacji z Redmond wygrać wojnę ze swoim największym konkurentem tamtych czasów, a mowa tutaj oczywiście o Netscape Navigator. Co więcej, twórca systemu Windows zarabia na systemie Android bardzo duże pieniądze właśnie z racji wykorzystywania wspomnianego patentu.
Lepiej późno niż wcale?
Nie wiadomo dlaczego Rob Morris zdecydował się dopiero po tylu latach walczyć o swoje. Jeżeli chcecie wspomóc byłego szefa firmy V_Graph to wejdźcie na pod ten link. Kwota wymagana do pomyślnego zakończenia kampanii została ustalona na poziomie 35 tysięcy dolarów, a czas trwania kampanii w chwili pisania tego newsa wynosi 44 dni.
Źródło: Indiegogo
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57