Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Konsola Sony PlayStation 5 jest okropnie zaniedbana przez producentów gier. Użytkownicy sami muszą tworzyć łatki

Natan Faleńczyk | 29-08-2023 17:00 |

Konsola Sony PlayStation 5 jest okropnie zaniedbana przez producentów gier. Użytkownicy sami muszą tworzyć łatkiPod koniec czerwca bieżącego roku (2023) na światło dzienne zaczęły wychodzić całkiem interesujące fakty na temat konsoli Sony PlayStation 5. Na łamach PurePC wspomnieliśmy wtedy o modyfikacji, która pozwalała na uruchomienie gry Bloodborne na wspomnianej konsoli w 60 kl/s. Okazuje się, że była to tylko kropla w morzu, ponieważ scena "moderska" zaczęła się prężnie rozwijać i dzięki temu wiemy, że PS5 nie osiąga swoich limitów w bardzo wielu tytułach. Co na to twórcy gier?

W wyniku działań wielu moderów można bardzo wyraźnie zauważyć, że konsola Sony PlayStation 5 nie wykorzystuje swoich możliwości w znaczącej części gier. W wielu tytułach konsola potrafi wygenerować nawet ponad 100 kl/s, kiedy twórcy ograniczają produkcję do zaledwie 30.

Konsola Sony PlayStation 5 jest okropnie zaniedbana przez producentów gier. Użytkownicy sami muszą tworzyć łatki [1]

Bloodborne - dzięki modyfikacji udało się uruchomić grę na konsoli PlayStation 5 w oczekiwanych przez graczy parametrach

Wielu z nas zapewne od razu zastanawia się, jakim oprogramowaniem posługują się moderzy, aby wprowadzać do gier odpowiednie łatki oraz swój kod. Jednym z nich jest libhijacker udostępniony przez użytkownika portalu X o nazwie @illusion0002. Nie jest to całkowicie oryginalny projekt, ponieważ opiera się również na pracy innych. Dzięki niemu wspomniany użytkownik był w stanie uruchomić grę Bloodborne w rozdzielczości 720p w 110 FPS (w niektórych lokacjach). Można dodać, że konsola pozwoliła także na wygenerowanie 86 kl/s w The Last of Us Part II i to w rozdzielczości 2560 x 1440 px, z kolei w 1080p było to niemal 105 kl/s. Co ciekawe, usunięcie blokady 30 FPS w tytule Demon Souls (tryb Cinematic) umożliwiło PS5 na osiągnięcie 48 FPS. Dlaczego więc twórcy stosują ograniczenia, które nijak mają się do ogólnej wydajności sprzętu?

Marvel's Spider-Man 2 umożliwi rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 5

Powodów takich działań jest zapewne kilka. Skoro sprzęt Sony jest w stanie osiągnąć lepsze wyniki, które są ograniczane poprzez sztuczne blokady, to można założyć, że twórcom zwyczajnie nie chce się wydawać dodatkowych łatek. Często dzieje się tak w przypadku gier dostępnych na PS4, które są możliwe do zagrania również na kolejnej generacji. Oczywiście przełożyłoby się to na sprawniejsze działanie wielu gier, natomiast studia deweloperskie nie miałyby z tego żadnego zysku. Głównym powodem mogą więc być pieniądze. Jak słusznie zauważył jeden z redaktorów WCCFTech: "zamiast bezpłatnych łatek, doczekamy się większej ilości remasterów". Oczywiście jest cień szansy, że gdy sprawa nabierze rozgłosu i trafi do twórców gier, to wystosują oni oficjalne łatki poprawiające wydajność, natomiast na ten moment użytkownicy konsol Sony PlayStation 5 mogą liczyć jedynie na nieoficjalne wsparcie.

Źródło: WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.