Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu

Damian Marusiak | 12-09-2025 12:30 |

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray TracinguDo premiery nowej generacji konsoli Sony PlayStation 6 zostały jeszcze przynajmniej dwa lata z hakiem (spodziewany debiut jesienią 2027 roku). Pomału wchodzi zatem w okres, gdy w sieci będzie się pojawiać coraz więcej mniej lub bardziej prawdopodobnych informacji o konsoli. Ostatnio informowaliśmy o kwestii napędu Ultra HD Blu-ray w PlayStation 6. Z tych informacji jasno wynikało, że Sony zamierza kontynuować politykę z obecnej generacji PS5 (Slim i Pro). Tymczasem w sieci pojawiły się doniesienia na temat specyfikacji konsoli.

W sieci pojawiły się nowe, nieoficjalne informacje o możliwej specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6. Sugerują one przede wszystkim bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu, co ma być możliwe dzięki nowej architekturze AMD dla układu graficznego.

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu [1]

PlayStation 6 ma mieć możliwość montażu napędu optycznego, podobnie jak w PlayStation 5 Slim oraz PlayStation 5 Pro

Informacje pochodzą od Moore's Law is Dead, więc z góry podkreślamy, że mowa o niepotwierdzonych doniesieniach (niemniej zachęcamy do dyskusji na temat potencjalnej specyfikacji PlayStation 6 w komentarzach). Urządzenie ma korzystać z niestandardowego APU AMD "Orion" (dla przyszłego Xboksa jest to APU Magnus, także tego samego producenta). APU Orion ma mieć powierzchnię około 280 mm² (odrobinę większe od chociażby rdzenia NVIDIA Blackwell GB205) i wykorzystywać mikroarchitekturę Zen 6c dla rdzeni CPU oraz nową generację RDNA dla układu graficznego. Całość ma być opracowana w 3 nm litografii TSMC.

GTA 6 może finalnie otrzymać tryb 60 FPS, ale wyłącznie na konsoli Sony PlayStation 5 Pro

APU Orion ma wykorzystać łącznie 10 rdzeni, z czego 7 rdzeni Zen 6c będzie do wykorzystania w grach (jeden rdzeń Zen 6c będzie wyłączony, a pozostałe dwa rdzenie Zen 6 LP (Low Power, jeszcze bardziej energooszczędna wersja Zen 6) będą używane wyłącznie przez system operacyjny. Układ graficzny ma wykorzystać 54 bloki CU (tyle będzie aktywnych, sam układ ma łącznie posiadać 56 CU, a więc 2 CU będą wyłączone), do tego całość będzie sprzężona z pamięcią GDDR7 o efektywnej szybkości 32 Gbps i na 160-bitowej magistrali. Moore's Law is Dead wspomina także, że PlayStation 6 wykorzysta od 30 do 40 GB pamięci. Według źródła, wykorzystanie nowej architektury dla części GPU ma umożliwić bardzo duży skok wydajności w obliczeniach pod Ray Tracing - wzrost ma sięgać 6-12x w zależności od gry i w porównaniu do bazowego PlayStation 5. W czystej rasteryzacji wzrost wydajności ma wynosić od 2,5 do 3 razy, także w zestawieniu z podstawowym PS5. Do tego dojdzie ulepszone skalowanie AI, przypominające technikę AMD FSR 4, co również wpłynie na jakość obrazu oraz wydajność. Niestety na potwierdzenie tych informacji przyjdzie nam jeszcze poczekać sporo czasu.

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu [2]

Nowe informacje o specyfikacji konsoli Sony PlayStation 6 sugerują bardzo duży skok wydajności dla Ray Tracingu [3]

Źródło: Moore's Law is Dead
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 73

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.