Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency

Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency Firma Apple w kwietniu 2021 roku wprowadziła rozwiązanie o nazwie App Tracking Transparency (ATT), do którego twórcy aplikacji na systemy iOS i iPadOS musieli się stosować. Dzięki niemu dany twórca mógł zbierać dane o użytkowniku do tworzenia ukierunkowanych reklam tylko wtedy, gdy najpierw uzyskał od niego na to zgodę w aplikacji. Według francuskiego organu Apple nadużyło na tym polu swojej pozycji, więc musi się teraz mierzyć z karą finansową.

Francuski organ Autorité de la concurrence nałożył na Apple karę, której wysokość wynosi 150 mln euro. Firma traktowała bowiem siebie lepiej od innych - wszystko związane jest z rozwiązaniem App Tracking Transparency.

Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency  [1]Duophenom/Pexels

Milionowa kara dla OpenAI za naruszenie przepisów. ChatGPT bezprawnie wykorzystywał dane użytkowników

Od kiedy przedsiębiorstwo Apple nałożyło obowiązek korzystania z App Tracking Transparency, każda aplikacja musiała najpierw spytać użytkownika, czy może zbierać o nim dane, aby później wykorzystywać je np. do spersonalizowanych reklam. Użytkownik, chcąc zgodzić się na takie warunki, musiał je zaakceptować dwukrotnie, natomiast w przypadku odrzucenia wymagane było tylko jedno potwierdzenie. Taka zgoda nie była jednak ważna w świetle obowiązujących przepisów, a na dodatek samo Apple nie stosowało się do własnych wytycznych w przypadku autorskich aplikacji (aż do systemu iOS 15). Po czasie sytuacja wcale się nie zmieniła, wszak inne firmy nadal muszą uzyskać podwójne potwierdzenie, aby zacząć zbierać dane o użytkownikach, a Apple tylko jedno.

Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency  [2]

Fałszywe opinie w internecie to istna zaraza. UOKiK ukarał właśnie kolejne firmy, które miały w tym duży udział

Taki obrót spraw miał być niekorzystny w szczególności dla mniejszych twórców, którzy do zarabiania korzystają w dużej mierze z danych zebranych przez większe firmy, gdyż same mają ograniczone możliwości w tym zakresie. Autorité de la concurrence nałożył napomkniętą już karę na Apple (a dokładniej na "Apple Distribution International Limited i Apple Inc. jako sprawców oraz Apple Operations International Limited i Apple Inc. jako spółki dominujące" ) w wysokości 150 000 000 euro, gdyż naruszenie trwało od 26 kwietnia 2021 roku do 25 lipca 2023 roku. Dodatkowo firma w ciągu siedmiu dni musi opublikować streszczenie tej decyzji na swojej stronie internetowej. Z oficjalną wiadomością od francuskiego organu, w której znajdują się także dodatkowe szczegóły, zapoznamy się TUTAJ.

Kolejna kara dla Apple za nadużywanie swojej pozycji. Tym razem sprawa wiąże się z App Tracking Transparency  [3]Kartikey Das/Pexels

Źródło: Reuters, WCCFTech, Bleeping Computer, Autorité de la concurrence
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 27

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.