Intel In-Vehicle Solutions, czyli nowe rozwiązania dla samochodów
Dawno temu wszystkie pojazdy poruszające się po drogach na całym świecie były niemal całkowicie analogowe - co można rozumieć przez to stwierdzenie? Do pewnego momentu trudno było mówić o systemach ułatwiających prowadzenie często topornych, ale jednak całkiem kuszących samochodów. Dzisiaj można spotkać się z wieloma opiniami na temat podzespołów pomagających kierowcy w podejmowaniu decyzji, co jest zupełnie normalne - nie każdy lubi przecież gdy jakiś ukryty elektroniczny system znajdujący się pod maską ingeruje w moc przekazywaną na koła lub fizycznie zabrania nam wykonywania jakiejś tam czynności. Co innego, że przeciwników systemów elektronicznych w samochodach jest coraz mniej i nic już nie zatrzyma postępu w implementacji kolejnych mechanizmów wpływających bezpośrednio na sposób kierowania pojazdem. Obecnie trwa pewien wyścig pomiędzy producentami układów scalonych i twórcami oprogramowania - każdy z nich zabiega o względy danej marki oferującej samochody z różnego segmenty rynku poprzez coraz to bardziej rozwinięte jednostki i całe systemy.
Platforma sprzętowa Intel In-Vehicle Solutions
Użytkownicy komputerów PC oraz urządzeń mobilnych mogą obserwować co najmniej trzy firmy z naszej branży walczące o względy samochodowych koncernów - jest to NVIDIA, Apple oraz Intel. Dzisiaj skupimy się na tym ostatnim producencie, który zorganizował dzisiaj konferencję poświęconą tematowi In-Vehicle Solutions, czyli rozwiązaniom "Niebieskich" dla przyszłych pojazdów. Intel pochwalił się między innymi nowymi zintegrowanymi platformami sprzętowo-programowymi pozwalającymi producentom na szybsze i tańsze projektowanie systemów informacji, bezpieczeństwa oraz rozrywki i komfortu w samochodach takich marek jak BMW, Infiniti, Kia oraz Hyundai. Jednak to nie wszystko - Intel chce wspierać swoich partnerów za pośrednictwem projektów badawczych Personal Vehicle Experience oraz Secure My Connected Car pozwalających na pełną analizę komfortu i bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowcy.
Rozwiązanie Intela ma znacząco skrócić okres potrzebny na zaprojektowanie i wdrożenie platformy do samochodu.
Twórca procesorów oczywiście nie poprzestaje na wspomnianych wcześniej czterech koncernach i stara się przekonać kolejnych producentów do implementacji zaawansowanych platform elektronicznych w przyszłych modelach. Oczywiście głoszenie teorii o wzroście popularności takich systemów nie bierze się znikąd - Intel przeprowadza badania mające na celu analizę przyszłej kondycji rynku Internet of Things i dostosowuje swoją ofertę pod wieloletnie potrzebny partnerów. Reasumując, firma będzie starała się dostarczyć jak najlepsze platformy sprzętowe i systemowe pozwalające na skrócenie czasu projektowania gotowego rozwiązania o wiele miesięcy, dzięki czemu producenci samochodów zostaną poniekąd uwolnieni od długiego okresu R&D dla swoich systemów. My jako użytkownicy zyskamy dopracowane interfejsy i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i komfortu podróży. Czyżby wszyscy mieli być zadowoleni?
Przykładowe gotowe rozwiązanie sprzętowe Intela
Źródło: Intel
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4