Google podnosi cenę za abonament YouTube Premium i to chwilę po masowym blokowaniu Adblocków
W ostatnich dniach Google (właściciel platformy YouTube) potwierdził rozpoczęcie wdrażania na masową skalę zabezpieczenia, które uniemożliwia oglądanie treści na popularnej platformie, gdy użytkownik korzysta z różnego rodzaju Adblocków. Dla wielu osób była to próba obejścia konieczności opłacania abonamentu YouTube Premium, który to pozwala m.in. na oglądanie dowolnych treści bez konieczności śledzenia uporczywych reklam. Chwilę po tym zdarzeniu, firma zdecydowała się na... podniesienie ceny abonamentu.
YouTube Premium podrożeje i to zarówno w wersji dla użytkowników indywidualnych jak również w wariancie rodzinnym.
YouTube Premium będzie koniecznością. Blokowanie reklam staje się niedozwolone także w Polsce
W nocy otrzymałem wiadomość e-mail od zespołu YouTube Premium z informacją o nadchodzącej podwyżce usługi w planie Indywidualnym. Dotychczasowa cena wynosiła 23,99 złotych, jednak w moim przypadku, wzrost ceny nastąpi dokładnie 7 grudnia i od tego momentu cena usługi wzroście do 25,99 złotych. Trzeba przyznać, że uruchomienie podwyżek niedługo po tym, jak zaczęto masowo blokować różnego rodzaju Adblocki, nie wygląda zbyt dobrze w oczach obecnych i potencjalnych przyszłych użytkowników.
Plan YouTube Premium | Obecna cena | Nowa cena |
Plan Indywidualny | 23,99 zł / miesiąc | 25,99 zł / miesiąc |
Plan Rodzinny | 35,99 zł / miesiąc | 46,99 zł / miesiąc |
Plan Studencki | 13,99 zł / miesiąc | 14,99 zł / miesiąc |
Google pracuje nad tym, aby na platformie YouTube pojawił się dubbing zasilany przez Sztuczną Inteligencję
Na domiar złego podwyżki sięgają również pozostałych planów YouTube Premium. Wzrost ceny najmocniej odczują posiadacze planu rodzinnego, bowiem dotychczasowa cena 35,99 złotych na miesiąc zostanie zwiększona do 46,99 złotych na miesiąc. Na koniec mamy Plan Studencki, aczkolwiek w tym przypadku podwyżka jest symboliczna i wynosi złotówkę (z 13,99 zł do 14,99 zł). Trochę zabawnie brzmi fragment komunikatu, gdzie firma podkreśla, iż dla nich nie jest to łatwa decyzja. Wydaje nam się, że jest dokładnie odwrotnie, ale może to tylko nasze odczucia :)
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57