Zdjęcia na Instagramie nie tylko w dwóch formatach. Popularna platforma oferuje już wsparcie dla mobilnych proporcji
Wśród platform społecznościowych jedną z najpopularniejszych jest Instagram, który w kwietniu 2025 roku miał ok. 2 miliardów aktywnych użytkowników (według DataReportal). Pod tym względem wyprzedził go tylko YouTube i Facebook. Początkowo Instagram był znany z tego, że użytkownicy mogli publikować swoje zdjęcia tylko w formacie 1:1. Z czasem wprowadzono obsługę proporcji 4:5, a teraz platforma doczekała się kolejnych zmian, które wydają się całkiem korzystne.
Na Instagramie wprowadzono kolejną zmianę, która może przypaść do gustu wielu osobom. Użytkownicy mogą już udostępniać zdjęcia w domyślnym "smartfonowym" formacie, więc nie trzeba ich dodatkowo przycinać.
Autor: Alexander Shatov/Unsplash (edytowane)
Konta dla nastolatków z Instagrama przejdą także na Facebooka i Messengera. Zarazem Meta wprowadziła dodatkowe ograniczenia
Spora część osób być może się nawet nie zastanawia nad tym, że domyślne proporcje zdjęć, jakie przechwytywane są za pomocą ich smartfona, wynoszą 4:3. Z takim ustawieniem spotkamy się praktycznie w każdym aktualnym modelu. Udostępniając więc zdjęcie na Instagramie, trzeba było do tej pory zdecydować się na jego przycięcie do wspieranych na tej platformie proporcji, czyli 1:1 lub 4:5. Teraz obsługiwany jest również format 3:4, więc omawiany "problem" przestał właśnie istnieć. O zmianie poinformował na swoim profilu w serwisie Threads Adam Mosseri.
Instagram pozwoli na nowy start. Platforma stanie się lepszym miejscem dla nastolatków, choć na zmianach skorzystają wszyscy
Tematu nie ma co bardziej rozwlekać, więc w dalszej części tego materiału spotkamy się z kilkoma statystykami, które dotyczą tej platformy. Liczba aktywnych użytkowników Instagrama we wspomnianym na początku miesiącu była porównywalna do tej z komunikatora internetowego WhatsApp. Do czego użytkownicy powyżej 16 roku życia wykorzystują Instagrama (oprócz udostępniania zdjęć i filmów - 69,8%)? Z dostępnych statystyk wynika, że głównie do oglądania śmiesznych lub rozrywkowych materiałów (67,1%) - na tym polu platformę przebija tylko TikTok, gdyż w tym przypadku 79,6% respondentów zaznaczyło tę samą odpowiedź. W styczniu 2025 roku z Instagrama korzystało nieco więcej mężczyzn (52,7%), niż kobiet (47,3%). Średnia wieku w tym samym miesiącu mieściła się z kolei w zakresie od 25 do 34 lat. Jeżeli interesują nas obszerniejsze statystyki z działu social media, to możemy zajrzeć TUTAJ.
Źródła: The Verge, Threads, DataReportal, Meta, Ikona: Freepik/Flaticon, Grafika mobilna: Mariia Shalabaieva/Unsplash (edytowane)
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57