Facebook wkrótce zaakceptuje tylko rolki. Pionowy format wypiera inne, a Meta zdejmuje z niego ograniczenia
Aktualnie z uwagi na wiele czynników ludzie wolą oglądać krótkie pionowe materiały wideo, które w zależności od usługi nazywane są np. rolkami. Tendencja ta, na którą mocno wpłynął TikTok, widoczna jest na wielu platformach społecznościowych, takich jak Instagram, czy też YouTube. Rolki - lub jak kto woli Reelsy - obecne są również na Facebooku. Meta podjęła decyzję, że niebawem każdy dodawany tam materiał będzie właśnie rolką, a inne formy wideo odsuną się w cień.
Firma Meta zdecydowała, że na Facebooku wkrótce będzie można dodać tylko i wyłącznie pionowe filmy, które nazywane są rolkami. Jednak materiały wideo zawarte w nich będą mogły mieć każdy format i dowolną długość.
WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję
Internetowe treści konsumuje się dzisiaj głównie na smartfonach, więc ruch ze strony Mety nie jest zbyt zaskakujący. Mimo bezpośredniego odejścia od innych form wideo firma zaznaczyła, że rolka (zasadniczo to materiały wideo wchodzące w jej skład) będzie mogła mieć dowolny format, więc nie każdy będzie musiał zdecydować się na publikację filmiku o pionowych proporcjach - choć zapewne większość rolek przybierze najkorzystniejszy dla nich "kształt", tak jak na innych platformach. Meta zdjęła również ograniczenia dotyczące czasu trwania rolki, więc taki rodzaj wideo będzie mógł mieć długość preferowaną przez użytkownika. Publikacja materiałów wideo będzie również uproszczona, a do tego będzie można liczyć na więcej narzędzi podczas ich edycji - wszystko z poziomu jednego miejsca, a nie wielu jak wcześniej.
Konta dla nastolatków z Instagrama przejdą także na Facebooka i Messengera. Zarazem Meta wprowadziła dodatkowe ograniczenia
Ponadto każdy użytkownik będzie mógł określić, do jakiego grona odbiorców ma trafić jego rolka (tylko do znajomych, publicznie, czy też do wybranej grupy osób). Zmiany będą wprowadzane stopniowo, acz globalnie, w nadchodzących miesiącach. W aplikacji mobilnej ponownie zawita zakładka Rolki, która przez jakiś czas nosiła inną nazwę. Pozostaje pytanie: co z filmami, które nie są rolkami, a zostały udostępnione przed ogłoszeniem zmian i są obecne na Facebooku? Tak naprawdę nic - nadal pozostaną na swoim miejscu i będzie można je dalej oglądać i udostępniać. Pełną informację od Mety znajdziemy pod tym adresem.
Źródła: The Verge, Meta, Ikona: Ruslan Babkin/Flaticon, Grafika mobilna: Eyestetix Studio/Unsplash
Powiązane publikacje

Wikimedia Foundation rezygnuje z testów i wprowadzenia funkcji AI. Funkcja podsumowań nie została uruchomiona
18
Zdjęcia na Instagramie nie tylko w dwóch formatach. Popularna platforma oferuje już wsparcie dla mobilnych proporcji
6
Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22