Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie

Natan Faleńczyk | 01-07-2023 12:00 |

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życieObecnie, aby skorzystać z zaawansowanego systemu, który symuluje prawdziwą fizykę światła, czyli Path Tracingu, potrzeba bardzo mocnego układu graficznego (najlepiej NVIDIA GeForce RTX 4080 lub 4090 do 4K) oraz uruchomionej gry Cyberpunk 2077. Wymagania więc wcale nie są najmniejsze i mało kto może sobie pozwolić na sprawdzenie "następcy" Ray Tracingu. Z pomocą może przyjść Intel, który ma zamiar dać możliwość włączenia Path Tracingu na słabszych układach graficznych.

Intel ma w planach wprowadzić obsługę technologii Path Tracingu dla swoich zintegrowanych układów graficznych, a także tych budżetowych z linii Arc.

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie [1]

Karty graficzne Intel ARC wraz z nowymi sterownikami mają nawet 300% wyższą wydajności w Assassin's Creed Unity

W ostatnim czasie Intel kładzie duży nacisk na rozwój technologii związanej z renderowaniem opartym na sieci neuronowej w czasie rzeczywistym (real-time neural rendering). Korzyści tej techniki mogą się okazać szczególnie istotne w mniej wydajnych układach graficznych. Według Intela moc obliczeniowa całego sprzętu nie będzie musiała być już tak duża, aby uruchomić tytuły z Path Tracingiem. Narzędzi opartych na wspomnianych sieciach neuronowych jest już kilka i mogą one z powodzeniem przetworzyć 70 - 90% natywnego Path Tracingu (w grę wchodzi kompresja danych). Swoje zastosowanie mają one znaleźć w procesorach graficznych Intel Arc oraz zintegrowanych układach graficznych.

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie [2]

Intel ARC Pro A60 i ARC Pro A60M - oficjalnie zapowiedziano nowe układy graficzne przeznaczone do stacji roboczych

Całość więc będzie oparta w głównej mierze o odpowiednie algorytmy, które będą w stanie przetworzyć tę zaawansowaną technikę na niezdolnych do tego (w normalnych warunkach) układach graficznych. Na ten moment można się oczywiście posiłkować również DLSS od NVIDII, jednak jakość obrazu nie będzie równała się z tą oryginalną. Intel także ma swoją odpowiedź na tę technologię, a mianowicie XMX funkcjonujący przy pomocy Sztucznej Inteligencji. Same możliwości Ray Tracingu Intela również w ostatnim czasie mocno dogoniły NVIDIĘ, więc rozwój sytuacji może się okazać naprawdę ciekawy. Wprowadzenie omawianych rozwiązań - renderowanie neuronowe oraz Path Tracing w czasie rzeczywistym - może trafić już do procesorów graficznych z rodziny Battlemage (druga generacja).

Cyberpunk 2077 z włączonym Path Tracingiem na budżetowych GPU? Intel stara się wprowadzić taki scenariusz w życie [3]

Źródło: WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.