Brak gwarancji po zmianie systemu w brytyjskim PC World
Obecnie praktycznie każdy laptop sprzedawany w sklepach stacjonarnych jest wyposażony w system Windows. Zrezygnowanie z tego oprogramowanie i zakup notebooka bez systemu operacyjnego jest bardzo trudny, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwy. Większość użytkowników w takiej sytuacji robi tak, że po zakupie urządzenia instaluje własny system operacyjny np. inną wersję systemu Windows bądź też dowolną dystrybucję Linuksa. W przypadku awarii laptopa jednostki gwarancyjne nie robią wielkich problemów, jeżeli na takim uszkodzonym sprzęcie znajdą inny system.
Niestety są pewne firmy, które mogą narobić klientowi z tytułu zmiany systemu bardzo wiele problemów. Przekonał się o tym Roy Schestowitz, brytyjski programista oraz dziennikarz portalu techrights.com, który postanowił kupić sprzęt komputerowy w sklepie Currys/PC World.
Przed kupnem urządzenia przeczytaj warunki gwarancji.
Urządzenie, które zostało zakupione w wymienionym sklepie uległo awarii, więc Roy najnormalniej świecie postanowił zgłosić tą sprawę w punkcie gwarancyjnym i od tego momentu zaczęły się problemy. Domyślnie komputer wyposażony był w system Windows 8, jednak nabywca postanowił go usunąć i zainstalował na swoim urządzeniu inne oprogramowanie. Niestety okazuje się, że instalacja systemu innego niż Windows 8 automatycznie powoduje utratę gwarancji. Jeżeli użytkownik chciał korzystać np. z Linuksa i z systemu Windows 8 to taka sytuacja również powoduje utratę gwarancji - musi być zainstalowany tylko jeden system i to konkretny, narzucony przez producenta. To samo dotyczy sytuacji, kiedy zainstalujemy np. Windows 7 w miejsce dla wielu kontrowersyjnej ósemki.
Nie wiemy jakie motywy kierowały firmą, aby dodać takie zapisy do swojego regulaminu gwarancyjnego. Dobrze wiemy, że instalacja dowolnego systemu operacyjnego nie jest w stanie (ewentualnie z bardzo małym prawdopodobieństwem) uszkodzić sprzęt do tego stopnia, aby korzystanie z komputera nie było możliwe. Jesteśmy ciekawi jak sklep zareagowałby, gdybyśmy oddali komputer na gwarancję z podkręconym CPU (zaznaczając, że po podkręcaniu wszystko działałoby poprawnie) - czy w tej sytuacji utracilibyśmy gwarancję, czy też sklep bez problemu przyjąłby sprzęt i wymienił uszkodzone elementy? Jeszcze ciekawiej byłoby gdyby użytkownik oddał sprzęt na gwarancję, a na nim znajdowałaby się inna wersja systemu, która została zainstalowana np. poprzez wykonanie upgrade.
Źródło: Schestowitz
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57